گردشگری و توریسم

مجموعه سوارکاری گنبدکاووس در لیست خصوصی سازی است

حسن کریمی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از مجموعه سوارکاری گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود اینکه از زمان بهره برداری مجموعه سوارکاری گنبدکاووس سال ها می گذرد ولی این مجموعه همچنان جایگاه خاصی در کشور دارد و این شهرستان نیز یکی از قطب های ورزش سوارکاری و اسبدوانی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در کل کشور ۱۶ مجموعه سوارکاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: مجموعه سوارکاری کنبدکاووس در بین سه مجموعه برتر کشور قرار دارد.

کریمی افزود: با توجه به نظر دولت مبنی بر واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی، برای بازسازی و تجهیز مجموعه سوارکاری گنبدکاووس با محدودیت روبرو هستیم ولی چنانچه تصمیم دولت در این زمینه تغییر کند، ایجاد روشنایی در این مجموعه برای استفاده از ظرفیت برگزاری مسابقات در شب از جمله برنامه های مدنظر است.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور بیان کرد: از آنجایی که مجموعه سوارکاری گنبدکاووس در لیست واگذاری سازمان خصوصی سازی است و بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی یک بلاتکلیفی ایجاد شده تا نتوانیم تصمیم گیری نماییم و در این بین حتی بخش خصوصی نیز نمی‌تواند برای سرمایه گذاری اقدام نماید ولی موظف به نگهداری از این مجموعه هستیم.

کریمی تصریح کرد: براساس بازدیدی که امروز از این مجموعه داشتیم تصمیم بر آن شد تا برای محوطه سازی، آسفالت و بهبود فضای سبز اعتباری در نظر گرفته شود که با بررسی موضوع در تهران روی مقدار آن تصمیم خواهیم گرفت.

وی گفت: برای بهبود وضعیت مجموعه ورزشی آزادی گنبدکاووس اعتبار ۴۵ میلیارد ریالی در نظر گرفته شده است تا با اضافه کردن صندلی به سکوها، به ظرفیت واقعی ۵ هزار نفر برسد.

۹۴۳۳/‌۱۸۶۰