اماکن دیدنی ایران

بارش پراکنده باران در ۹ استان کشور + جدول


چارتر

در ساعات بعدازظهر و اوایل امشب در گیلان، سمنان، شرق مازندران، گلستان و شرق تهران بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: باتوجه به تحلیل آخرین مدل‌های هواشناسی، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب پنج شنبه برخی مناطق گیلان و ارتفاعات البرز در استان‌های سمنان، شرق مازندران، گلستان و شرق تهران و در شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و هرمزگان بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

همین شرایط برای روز جمعه در برخی مناطق گیلان، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز در استان‌های سمنان و شرق مازندران و در شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و در جنوب غرب استان کرمان و شمال شرق هرمزگان شاهد خواهیم بود.

روز شنبه در غالب نقاط کشور، جوی پایدار حاکم خواهد بود. از بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه با ریزش هوای سرد، کاهش دما و بارش باران بر روی نوار شمالی کشور پیش بینی می‌شود.

طی دو روز آینده در نوار شرقی کشور، وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در منطقه زابل، سبب خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد. در همین مدت برای استان‌های سمنان، اصفهان، یزد، قم، مرکزی و جنوب استان تهران نیز وزش باد همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۷۰ درصد پیش‌بینی‌های هواشناسی صحت دارد/ جان یک هزار نفر را در سیل نجات دادیم

شایان ذکر است امروز باتوجه به افزایش سرعت وزش باد برروی کشور عراق و جنوب غرب کشور، وقوع گرد و خاک در جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.