اخبار گردشگری

گشت و گذاری در باغ پرندگان تهران


دانستنی‌هایی از باغ پرندگاندانستنی‌هایی از باغ پرندگان

دانستنی‌هایی از باغ پرندگانشبکه‌های کابلی و سازه‌ها فلزی وجه تمایز فاز آبچر با قسمت‌های دیگر است. این فاز در سال ۱۳۹۶ به بهره برداری رسید و مخصوص نگهداری از پرندگانی است که پرواز می‌کنند. زندگی این گونه از پرندگان برای جلو گیری از خروج آنها، درون محیط‌هایی با پوشش توری کابلی محدود می‌شود.


زندگی پرندگان در باغ پرندگان تهران

طراحی زیبای محوطه باغ پرندگانطراحی زیبای محوطه باغ پرندگان

امکانات رفاهی باغ پرندگان تهرانامکانات رفاهی باغ پرندگان تهران


پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزانبهترین بخش این مجموعه تفریحی را از قلم نندازید؛ به بالاترین قسمت پارک بروید و از تماشای منظره شهر تهران لذت ببرید. در این بخش چندین سفره خانه، هتل، کافی شاپ و بوفه برای پذیرایی از گردشگران آماده اند. بهترین زمان برای گشت و گذار در پارک جنگلی لویزان، عصر‌های تابستان است. نسیم خنک و هوای دلنشین، این تفرجگاه را پای ثابت پیک نیک‌های خانوادگی تهرانی‌ها کرده است.


موقعیت پارک جنگلی لویزانموقعیت پارک جنگلی لویزان
پارک جنگلی لویزان در شمال شرق تهران در منطقه‌ی ۴ واقع شده است. فاصله‌ی این تفرجگاه تا مرکز تهران حدود ۱۳ کیلومتر می‌باشد. این مجموعه از سمت شمال به قوچک، از سمت غرب به ده لویزان، از سمت جنوب به شمس آباد و از طرف شرق به پادگان خاتم النبیا می‌رسد.


پوشش گیاهی جنگل لویزانپوشش گیاهی جنگل لویزان
پوشش گیاهی بسیار متنوعی در این جنگل دیده می‌شود. درختان بلند قامت سرو، چنار، افرا، بلوط، اقاقیا و .. برخی از گونه‌های معروفی هستند که به وضوح دیده می‌شوند.


پارک جنگلی شیانپارک جنگلی شیان
شیان یکی از روستا‌های بخش شمیرانات تهران می‌باشد که در شمال پارک جنگلی لویزان واقع شده است. درختان چند صد ساله، که عمر برخی از آن‌ها به بیش از ۷۰۰ سال میرسد، در کنار آب و هوای عالی از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این منطقه محسوب میشود و می‌تواند گزینه‌ای عالی برای سفر‌های یک روزه و کوتاه مدت به تهران باشد. پیشنهاد می‌کنیم اگر بعد از تماشای مجموعه‌ی بی نظیر در باغ پرندگان زمان کافی برای طبیعت گردی داشتید، حتما به پارک جنگلی شیان سر بزنید و به دور از آلودگی هوا نفس بکشید.


پارک جنگلی یاسپارک جنگلی یاس
در فاصله‌ی بسیار کوتاه با باغ پرندگان تهران، پارک جنگلی یاس در شمال شرق این شهر قرار دارد که با مساحت ۱۴۰۰ هکتار می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای طبیعت گردی در این شهر به شمار رود. پارک جنگلی یاس در گذشته با نام جنگل قوچک معروف بوده و از سال ۱۳۹۳ به یاس تغییر نام پیدا نموده است.


سفری کوتاه به باغ پرندگان تهران