گردشگری و توریسم

ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد

به گزارش ایرنا، سید «مهدی مقدسی» روز چهارشنبه در همایش گرامی داشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در اراک افزود: ایران تعهد خود را نسبت به کشورهای دیگر به ویژه اروپا در مبارزه با مواد مخدر با صرف هزینه زیادی انجام داده است.

وی اظهار داشت: سالانه میلیاردها دلار هزینه در جهان برای مبارزه با مواد مخدر صرف می‌شود و افراد زیادی در این راه جان خود را از دست می‌دهند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: همواره در مجامع بین المللی از ایران به سبب مبارزه در مواد مخدر تجلیل می‌شود.

مقدسی افزود: سال ۲۰۱۹ آمار تولید انواع مواد مخدر در افغانستان چند برابر شده است و این نشان می‌دهد نه اروپا و نه آمریکا علاقه‌ای ندارند در مسیر مقابله هزینه کنند.

وی اظهار داشت: حتی مناطقی تحت کنترل ناتو و آمریکا در افغانستان برای بیشترین تولید مواد مخدر اختصاص داده شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: گرایش مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی افزایش یافته و این تغییر آسیب پذیری بشر را افزایش داده است.

مقدسی افزود: باید گرایش به مواد مخدر کاهش یابد و راهکار این مهم نیازمند بررسی علمی و اجتماعی است.

وی اظهار داشت: نباید واقعیت در مصرف مواد مخدر کتمان شود باید واقعیت آشکار تا مشارکت در مبارزه جدی تر شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی مردم از شدت آسیب مصرف مواد مخدر بی اطاع باشند نسبت به آن بی تفاوت و شدت آسیب مضاعف خواهد شد.

مقدسی در ادامه افزود: اروپا باید درباره برجام تصمیم بگیرد و از هویت خود دفاع کند. جمهوری اسلامی ایران با تقدیم سه هزار و ۷۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است و از این تعداد ۱۸ شهید و ۱۲ جانباز مربوط به استان مرکزی است.
از ۳۱ خرداد تا هفتم تیرماه به عنوان هفته مبارزه با موادمخدر نامگذاری شده است

۶۹۹۱/‏۳۰۷۵