گردشگری و توریسم

کلید سوالات آزمون ورودی پایه دهم سمپاد منتشر شد

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، فایل کلید سوالات آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی سراسر کشور در سال ۹۸ اعلام شد . از طریق پرتال وزارت آموزش و پرورش به نشانی www.medu.ir قابل دسترسی است.

پیش ازاین رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته بود: حدود ۲۶۰ هزار دانش آموز پایه نهم برای شرکت در آزمون ورودی پایه دهم ثبت نام کردند و قرار بود این آزمون ۲۶ خرداد ماه برگزار شود که برای رعایت حال دانش‌آموزان سیل‌زده این آزمون با یک هفته تأخیر ۳۱ خرداد در سراسر کشور برگزار شد.

«فاطمه مهاجرانی» اضافه کرد: در این آزمون ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان در مدارس سمپاد و ۵۰ هزار نفر در مدارس نمونه دولتی پذیرش می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: امسال تعداد شرکت کنندگان در مقایسه با سال گذشته حدود ۲۰ هزار نفر افزایش داشته است.

مهاجرانی درباره مواد آزمون نیز توضیح داد: تعدادی از دروس دوره اول متوسطه همچون ریاضی، علوم اجتماعی، علوم تجربی، فارسی، قرآن و معارف اسلامی و برای دیگر اقلیت‌های مذهبی هم کتاب آسمانی مربوطه، ملاک تعیین سوالات بود همچنین تعدادی از سوالات نیز به تست هوش اختصاص داشت.

به گفته وی همچنین امسال برای اولین‌بار در دفترچه انتخاب رشته پایه دهم «سمپاد مهارتی» گنجانده شده و دانش‌آموزان می‌توانند رشته‌های مهارتی را انتخاب کنند؛ ضمن اینکه در برخی هنرستان‌ها نیز حداقل یک کلاس سمپاد مهارتی دایر خواهد شد تا در آینده به سمت مدارس تلفیقی سمپاد و مهارتی حرکت کنیم.

اکنون در مجموع ۱۲۰ هزار دانش آموز متوسطه اول و دوم در ۶۷۰ مدرسه سمپاد در سراسر کشوربه به تحصیل اشتغال دارند که حدود ۴۰ درصد آنها در متوسطه اول و۶۰ درصد در متوسطه دوم هستند. / ‏