گردشگری و توریسم

۳۰۰ تفاهم نامه میان استارتاپ های کشور در قم به امضا رسید

سعید مشهدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ویژگی بارز این نمایشگاه را بسترسازی برای تعامل میان تولیدگان محتوا و فعالان کسب و کار در حوزه فضای مجازی برشمرد و ادامه داد: با پایان این نمایشگاه، نهایی کردن تفاهم نامه ها و عقد قرارداد میان این شرکت ها آغاز شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود خروجی این مذاکرات، نهایی شدن بیش از ۱۰۰ قرارداد همکاری میان استارتاپ ها، فعالان کسب و کار در فضای مجازی و تولیدکنندگان محتوا در این فضا باشد.

دبیر اجرایی دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال، خروجی این نمایشگاه را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این نمایشگاه جلسه‌های متعدد همکاری میان کسب و کارهای مهم و بزرگ کشور و همچنین تولید کننندگان، استارتاپ های نوپا و شرکت‌های کوچک فعال در حوزه فضای مجازی برگزار که این مذاکرات به عقد تفاهم نامه‌های مختلف منتهی شد.

مشهدی با بیان اینکه ۹۰ درصد شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه موفق به بهبود فضای فعالیت خود و عقد تفاهم نامه‌های همکاری شده‌اند، ادامه داد: یکی از شرکت های حاضر در این نمایشگاه به تنهایی موفق به امضای ۵۰ تفاهم نامه همکاری شد که اگر ۲۰ درصد از این تفاهم نامه ها نیز نهایی شود، در توسعه کسب و کار آن می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه یک نمایشگاه به تنهایی نمی‌تواند تمام مشکلات یک صنعت را برطرف کند، افزود: این نمایشگاه به طور قطع بخشی از مشکلات حوزه تولید محتوا و کسب و کار در حوزه فضای مجازی را برطرف کرد.

دبیر اجرایی دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال، تاکید کرد: نهادهای حوزوی به عنوان تولیدکنندگان مهم محتوای دینی از این نمایشگاه برای توسعه تعاملات خود با استارتاپ ها و کسب و کارهای دیجیتال نهایت استفاده را کردند که این موضوع به عنوان یکی از دستاوردهای این نمایشگاه می‌تواند موجب تحول در تولید محتوای دینی در فضای مجازی شود.

مشهدی ادامه داد: با توجه به خروجی‌های مثبت این نمایشگاه به عنوان نخستین نمایشگاه تخصصی حوزه کسب و کارهای دیجیتالی در کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد در سال جاری سه نمایشگاه دیگر نیز در این زمینه در استان‌های مختلف کشور برگزار کند.

دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال، عصر سه شنبه ۲۸ خردادماه امسال با حضور عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در قم گشایش یافت و پس از چهار روز فعالیت، روز جمعه ۳۱ خردادماه به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه بیش از ۵۰ کسب و کارهای بزرگ فضای مجازی کشور حضور داشتند.

۷۴۰۴/ ۱۱۷۵