اماکن دیدنی ایران, گردشگری ورزشی

یک کشتی بزرگ گردشگری در بوشهر پهلو گرفت


چارتر

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر از کشتی مسافربری و تفریحی گرندفیری بازدید کردند.

خبرگزاری مهر: محمدحسین ارسطوزاده سرپرست اداره کل میراث فرهنگی بوشهر درباره این کشتی گفت: کشتی گرندفیری ساخت فرانسه است که با رایزنی‌های صورت گرفته در جهت توسعه روابط تجاری و گردشگری با کشور قطر مسیر ترددی دریایی در این مسیر راه اندازی خواهد شد.

ارسطوزاده ادامه داد: این کشتی ظرفیت مسافری ۱۷۰۰ نفر برای مسیرهای کوتاه را دارد و در مسیرهای طولانی ۸۷۰ نفر ظرفیت این کشتی است. همچنین ۵۱۲ تخت اقامتی و سالن‌های نمایش، کافیشاپ، رستوران، سالن کنفرانس و سالن ورزشی در این کشتی تعبیه شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی بوشهر همچنین به ظرفیت باربری این کشتی اشاره کرد و گفت: این کشتی ظرفیت گنجایش ۷۰۰ خودرو را دارد و همچنین سالن‌های باربری آن می‌تواند همزمان ۴۲ کانتینر را بارگیری کند.

ارسطو زاده تصریح کرد: راه توسعه گردشگری در استان بوشهر، استفاده از پتانسیل خوب دریاست که در این سال‌ها مغفول واقع شده است و باید در این مسیر تلاش کنیم و این را بعنوان اولویت خود قرار دهیم.

او خاطر نشان کرد: دریا نعمت بزرگی است که استان بوشهر با بیشترین هم‌مرزی با خلیج فارس می‌تواند دروازه توسعه گردشگری در سطح کشور باشد و این مهم با همت همه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها حاصل می‌شود.