گردشگری و توریسم

فرماندار آستارا رسیدگی به مشکلات روستاها را خواستار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن رستم زاد روز سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات روستای عنبران در مسجد رسول اکرم (ص) آن روستا افزود: مطابق برنامه ریزی های به عمل آمده مشکلات بیشتر روستاهای شهرستان آستارا از نزدیک توسط مدیران دستگاه های متولی بررسی شده و با تامین اعتبار لازم نسبت به تکمیل برخی از طرح های زیرساختی اقدام خواهد شد.

وی بیان کرد: مدیران باید به صورت جهادی وارد عمل شوند و صادقانه در راستای حل مشکلات روستائیان تلاش کنند و حضور مستمر بخشداران برای رسیدگی به مشکلات روستاها، نگرانی های روستائیان را برطرف می کند.
وی مشارکت مردم با شوراهای اسلامی و دهیاری ها را رمز توسعه روستاها عنوان کرد و خواستار بهره مندی بیشتر از ظرفیت مردم شد.
رستم زاد از بخشداران و مدیران اداره ها خواست با شناخت کافی از مطالبات و مشکلات روستائیان، بسترهای توسعه روستاها را با برنامه ریزی برای تامین زیرساخت ها فراهم کنند.

فرماندار آستارا به صنعت گلیم بافی، کوزه گری و سفالگری مردم روستای عنبران اشاره کرد و گفت: باید هنرمندان صنایع دستی در این روستا ساماندهی و با اعطای تسهیلات لازم از آنها حمایت شود.

وی ادامه داد: راه اندازی زمین ورزشی در روستای عنبران بارها مورد درخواست جوانان قرار گرفته و وضعیت آسفالت خیابان امام این روستا نیز شایسته اهالی عنبران و روستاهای همجوار نیست.

وی خاطرنشان کرد: در زمانی که با افت فشار آب مواجه هستیم مالکان ویلاها در روستاها نباید از آب شرب برای پر کردن استخرهای خود استفاده کنند و در این راستا مسئولان امر باید هشدارهای لازم را ارائه بدهند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان آستارا هم گفت: خیابان امام روستای عنبران محل تردد اهالی ۱۳ روستای مجاور و گردشگران منطقه است و طرح روکش آن باید در دستور کار قرار بگیرد.

پاشا سماپور افزود: روستای عنبران با ۷۲۰ خانوار و به دلیل برخورداری از جاذبه های بکر و اماکن تاریخی در تعطیلات تابستان میزبان گردشگران زیادی است اما سهمیه آرد اختصاص یافته جوابگوی نیاز این روستا نیست و در فصل گرم سال نیز در مناطق بالادست روستا با مشکل افت فشار و قطعی موقت آب مواجه هستیم.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۶۲ روستا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

/ ‏۷۱۲۴/‏ ۷۱۰۵/‏۲۰۰۷/‏