گردشگری و توریسم

مقام حزب الله: نشست بحرین خیانت تاریخی به فلسطین است

به گزارش بامداد سه شنبه المنار، “شیخ نبیل قاووق” گفت: هرگز از قدس و فلسطین دست برنمی داریم و در مسیر مقاومت باقی خواهیم ماند و آن را ادامه خواهیم داد زیرا از تمام رژیم های خائن بیزاریم.

وی تاکید کرد: مواضع شجاعانه ایران و رهبری حکیمانه این کشور باعث خفت و خواری “دونالد ترامپ” رئیس جمهوری آمریکا شده است.

همچنین “خالد البطش” از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین اظهار داشت: هرگز کنفرانس بحرین را که به دنبال فراموشی مسئله فلسطین است نخواهیم پذیرفت.
وی تصریح کرد: دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا با کنفرانس بحرین به دنبال این است که معامله قرن را علیه ملت فلسطین اجرایی کند.

البطش افزود: برخی از رهبران عربی در این معامله حضور دارند و حتی بیشتر هزینه های آن را تامین کرده اند.

وی با اشاره به وعده ۵۰ میلیارد دلاری جراد کوشنر داماد ترامپ و مشاور کاخ سفید برای سرمایه گذاری در فلسطین و کشورهای عربی، تصریح کرد: این پول‌ها به مثابه رشوه ای بزرگ به فلسطینیان و اعراب برای پذیرش معامله قرن است.

البطش افزود: معامله قرن نه فقط ملت فلسطین بلکه کل امت عربی را هدف قرار داده است.

نشست بحرین که نخستین مرحله اجرای معامله قرن است از امروز به مدت دو روز در منامه برگزار می شود، جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین و اعطای وام‌های کم سود به فلسطین از اهداف این نشست عنوان شده است.

“جرد کوشنر” داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا از طراحان اصلی معامله قرن به شمار می‌رود.

معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک‌های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه “ابودیس” به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

این طرح با واکنش شدید مسلمانان و فلسطینیان رو به‌رو شده و تنش و درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.