گردشگری و توریسم

ایران طی ۶۰ سال ۲۱۰۰ میلیارد دلار درآمد ارزی داشته است

محمدرضا مودودی روز دوشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی سیستان و بلوچستان که با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهوری در سرسرای استانداری این استان برگزار شد اظهار داشت: ۸۵ درصد این درآمد بعد از انقلاب اسلامی و ۶۵ درصد آن نیز در ۱۵ سال اخیر حاصل شده است.

وی ادامه داد: اگر در کشور ۱۰ درصد از در آمد حجم عظیم واردات صرف سرمایه گذاری محصولات صادراتی می‌شد امروز باید بیش از ۱۵۰ هزار دلار صادرات غیر نفتی می‌داشتیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه ما به تکمیل زنجیره تولید در کشور توجه نکردیم گفت: در کل کشور یک شرکت داریم که صادرات آن بیش از یک میلیارد دلار بوده و آن هم پتروشیمی است و هشت قلم کالا داریم که بیش از یک میلیارد دلار صادر می‌شوند.

وی افزود: کمتر از ۳۵۰ شرکت در کشور و تنها ۳۱۵ قلم کالا بیش از ۱۰ میلیون دلار صادرات دارند.

مودودی ادامه داد: این آمارها نشان می‌دهد در کشور هنوز زیر ساخت‌ها برای اینکه یک کشور صادراتی باشیم فراهم نشده است.

وی اظهار داشت: برای توسعه صادرات باید بجای روز مره گی یک سری برنامه‌های کلان را مورد توجه قرار دارد.

به گزارش ایرنا معاون امور اقتصادی رئیس جمهوری یکشنبه شب در بدو ورود به فرودگاه بین المللی زاهدان مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، معاونان استاندار، شماری از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی قرار گرفت.
بازدید از منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه، شرکت در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، نشست هم اندیشی با نخبگان و دانشگاهیان، بازدید از حاشیه شهر زاهدان، حضور در کارگروه بازآفرینی شهری و همچنین سفر به شهرستان‌های کنارک و چابهار از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه معاون اقتصادی رئیس جمهوری و هیأت همراه به این استان است.

۷۳۱۶**۶۰۸۱