اخبار گردشگری

طرح اصفهان ۲۰۲۰ چیست؟

طرح اصفهان ۲۰۲۰ در نظر دارد با اخذ دیدگاه های فعالان گردشگری و شهروندان، تا سال ٢٠٢٠ این شهر را در مسیر توسعه مبتنی بر ظرفیت های گردشگری قرار دهد.

این طرح در سه محور گردشگری، هنر و میراث فرهنگی هدف گذاری شده و بر توسعه پایدار شهری و توسعه فراصنعتی اصفهان تأکید دارد.

بهره برداری از پروژه های شاخص شهری در حوزه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و همچنین اجرای رویدادهای مختلف ملی و بین المللی در محورهای گردشگری از جمله پیش بینی های این طرح برای اجرای بهتر و درست تر است.

در چند روز اخیر، اجلاس روسای کمیسیون های گردشگری شوراهای اسلامی کلانشهرها و شهرهای مراکز استان های کشور در اصفهان برگزار شد تا کلان شهرهای کشور در حوزه گردشگری، کمیته مشورتی تشکیل دهند و به یکدیگر در پیشبرد اهداف این حوزه کمک کنند.

همزمان، دبیرخانه اجرایی رویداد اصفهان ۲۰۲۰ هم رسماً آغاز به کار کرد و کلیات طرح اصفهان ۲۰۲۰ هم در نمایشگاه بین المللی گردشگری اصفهان که با حضور ۶۰ مهمان خارجی از شهرهای خواهرخوانده اصفهان برگزار شده بود، رونمایی شد.

نوروزی شهردار اصفهان، در این خصوص گفت: مدیریت شهری اصفهان در این دوره، از شروع کار خود هفت محور فعالیت را اعلام کرد که گردشگری اولین محور بود.

این پروژه اکنون آغاز شده و اوج تحقق آن برای ارتباط با دنیا در پایان سال ۲۰۲۰ میلادی است. شهرداری نباید تنها نهاد برای اجرای این طرح باشد و باید از توان و مشارکت بخش خصوصی برای به ثمر رسیدن این طرح استفاده کنیم.

نگاه ما باید به گونه ای باشد که گردشگری را محور همه برنامه ها قرار دهیم. مدیران شهری به سهم خود در حال تثبیت نگرش به گردشگری و ایجاد زیرساخت های آن هستند. توسعه ترمینال ها، خطوط مترو، بهبود حمل و نقل، پروژه های در حال ساخت شهر اصفهان گواه باور شهرداری به توسعه گردشگری است. اما نمی توانیم فقط با تکیه به داشته های یک استان به توسعه گردشگری امید داشته باشیم؛ توسعه گردشگری فراتر از توانایی یک استان است و همه شهرها می بایست تلاش کنند تا میزان ماندگاری شهروندان در شهرها به عنوان توریست افزایش پیدا کند.

در اجرای طرح اصفهان ۲۰۲۰ هم اصل را بر مشارکت شهروندان گذاشته ایم. ایده ها و طرح های آنان را دریافت کرده و حتی طراحی لوگو و هویت بصری طرح را به فراخوان گذاشته ایم.

نصیر ملت، رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای شهر اصفهان نیز اظهار کرد: تلاش چند ماهه مجموعه شورای شهر و مدیریت شهری در راستای طرح «اصفهان ۲۰۲۰ شهر گردشگری، هنر و میراث فرهنگی» برای تعریف سال ۲۰۲۰ میلادی به عنوان سال طلایی برای ورود اصفهان به مسیر توسعه مبتنی بر ظرفیت های واقعی که همان ظرفیت های گردشگری و هنری است، به ثمر نشست و این طرح به تایید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در نشست تخصصی “اصفهان ۲۰۲۰ شهر هنر، گردشگری و صنایع دستی” اصفهان ۲۰۲۰ را مصداق گردشگری خلاق دانست و گفت: ما فاصله زیادی با شاخص های گردشگری در دنیا داریم و باید این فاصله را جبران کنیم.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.