گردشگری و توریسم

ورود به چرخه جرم از آسیب های خانواده های زندانیان است

به گزارش سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، اصغر جهانگیر روز یکشنبه همزمان با دومین روز از هفته قوه قضاییه ضمن حضور در ندامتگاه قزلحصار و گفت و گو با جمعی از خانواده زندانیان گفت: زندانی شدن یک فرد تبعات منفی مختلفی بر خانواده های زندانیان دارد که امروز بسیاری از این مشکلات به عنوان درد دل خانواده های زندانیان مطرح شد.

وی افزود: داشتن ارتباط بی واسطه با مردم و تلاش برای رفع مشکلات آنان از جمله مهمترین محورهای توسعه عدالت اجتماعی است و امروز به اتفاق تعدادی از مدیران سازمان زندان ها به ندامتگاه قزلحصار آمدیم تا ضمن دیدار با خانواده های زندانیان، با کمک همکاران قضایی بخشی از مشکلات ایشان را حل کنیم.

در این دیدار از پیش اعلام شده رئیس سازمان زندان ها در یک برنامه ۵ ساعته با بررسی درخواست های خانواده های زندانیان دستورهای لازم را برای رفع مشکلات آنان صادر کرد. انجام مساعدت قضایی و رسیدگی به مشکلات معیشتی از جمله مهمترین درخواست های خانواده های زندانیان بود.
در این دیدار ۱۸۵ خانواده زندانی با رئیس سازمان زندان ها دیدار و مشکلات خود را مطرح کردند. معاون سلامت، اصلاح و تربیت، مدیران کل حوزه ریاست و روابط عمومی، حفاظت و اطلاعات، بازرسی و پاسخگویی به شکایات، قضایی و اجرای احکام، بهداشت و درمان، اشتغال و حرفه آموزی، اقدامات تامینی و فرمانده یگان حفاظت به همراه مدیران کل زندان های استان تهران و استان البرز، جهانگیر را همراهی می کردند.