گردشگری و توریسم

«اختیاریه» به خاطر مطالبه توقعات بیشتر متوقف شد

اکبرشاهی مدیر گروه اجتماعی شبکه پنج با بیان اینکه جدول پخش تلویزیون متاثر از فصول است، گفت: برنامه «اختیاریه» در تابستان فقط یک بار در هفته ولی در بهترین ساعت امکان پخش داشت ولی تهیه کننده ابتدا به دلیل مسائل مالی و سپس مطالبه توقعات بیشتر که مغایر با قواعد و تصمیم گروه بود، از ادامه همکاری انصراف داد.

وی هر گونه ادعای دیگری در خصوص علت توقف این برنامه را کذب خواند و تصریح کرد: این گروه تنها بر اساس ضوابط حرفه ای به بررسی و تایید طرح های تهیه کنندگان می پردازد.

صبح امروز سید مرتضی فاطمی تهیه کننده و مجری این برنامه در گفت‌و گویی با ایرنا عنوان کرده بود که پخش اختیاریه بنا به دلایلی متوقف خواهد شد و در نهایت ترجیح داده است که اختیاریه در ذهن‌ها صریح و شفاف باقی بماند تا اینکه تغیییر مسیر بدهد.

او همچنین عنوان کرده بود این برنامه قرار بود ۱۰۰ قسمت باشد ولی فقط ۲۰ قسمت از این برنامه روی آنتن شبکه پنج رفت. اختیاریه در ایام ماه مبارک رمضان رنگ و لعاب برنامه‌های مناسبتی به خود گرفت و به سوژه‌های اجتماعی پرداخت و قرار نبود که پس از اتمام ماه مبارک رمضان اختیاریه تغییر مسیر بدهد.

برنامه اختیاریه یک برنامه گفت‌وگو محور بود که پیش از ماه مبارک رمضان از شبکه پنج سیما روی آنتن می رفت. این برنامه در هر قسمت میزبان شخصیت های هنری، ورزشی و سیاسی بود و با میهمان ها به گفت و گوی صریح و بی پرده می پرداخت. عده ای از کارشناسان پس از پخش اولین قسمت از اختیاریه که میزبان همای بود نسبت به اختیاریه توجه نشان دادند و اعلام کردند که اینگونه برنامه‌ها می تواند به بالا رفتن سطح فرهنگ در جامعه کمک کند و صدا و سیما نیازمند به چنین برنامه هایی است اما اختیاریه پس از اتمام ماه مبارک رمضان و تغییر مدیر شبکه پنج متوقف شد.