گردشگری و توریسم

کیفیت هوای اراک در وضعیت ناسالم قرار گرفت

«رضا میرزایی» در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده از مرکز پایش هوای استان، شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعته گذشته ۱۱۲ بود که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: آلاینده مسئول در این مدت ذرات کمتر از ۲ ونیم میکرون بوده و این آلاینده در ساعت هشت صبح روز یکشنبه به ۳۹ میکروگرم بر مترمکعب رسید که و فر تر از استاندارد زیست محیطی است.

میرزایی، به گروه‌های حساس جامعه شامل کودکان، افراد مسن، زنان باردار و بیماران قلبی عروقی و تنفسی توصیه کرد: از انجام فعالیت بدنی در شرایط ناسالم هوا خودداری کرده و از تردد در سطح شهر خودداری کنند.

کلان شهر اراک با ۵۲۰ هزار نفر جمعیت به لحاظ اقلیمی از سه سمت با کوه محصور شده و از یک سمت نیز با تالاب کویری میقان همجوار است.
وجود کانون‌ها و چشمه‌های غبار نمکی در تالاب کویری میقان اراک یکی از عوامل بالقوه برای آلایندگی این کلان شهر است و با کمترین وزش باد ریزگردها با منشأ محلی قابلیت انتقال در هوای اراک را دارند.
تالاب میقان مهمترین کانون بحرانی فرسایش بادی دارای مطالعات فنی در استان مرکزی است که مساحت این کانون ۱۲ هزار هکتار است و میزان فرسایش بادی آن در هر هکتار ۱۰۰ تن در سال است.

۶۹۹۱/‏۶۰۱۳/‏