گردشگری و توریسم

معاون استاندار سمنان: خوشنویسی ودیعه الهی نزد هنرمندان است

حبیب الله خجسته پور شامگاه شنبه در آئین افتتاح نمایشگاه خوشنویسان بزرگ ایران که در تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری کومش و با حضور استادان خوشنویسی ایران علی شیرازی و مجتبی ملک زاده برگزار شد افزود: خرسندیم این نمایشگاه در استان سمنان برگزار می‌شود که محل بروز و ظهور عارفان است.

وی ادامه داد: قدردان هنرمندان و افرادی هستیم که با همت خود باعث حضور بزرگان خوشنویسی ایران و آثار آنها در سمنان شدند و این رویدادها می‌تواند در اعتلای فرهنگ و هنر این استان تأثیرگذار باشد.

وی خاطر نشان کرد این رویدادها که در سطح ملی برگزار می‌شود می‌تواند در اعتلای فرهنگ و هنر این استان به ویژه هنر خوشنویسی تأثیرگذار باشد.

معاون استاندار سمنان افزود: هنر خوشنویسی نکته‌های بزرگان این سرزمین به ویژه عارفان و شاعران ما را از گذشته به این نسل رسانده است و نه تنها در ایران بلکه در جهان نیز ما را سربلند کرده است و علاوه بر زیبایی ذاتی که دارد در خدمت دین، عرفان و هنرهای دیگر بوده است.

خجسته پور با انتقاد از فناوری‌های امروز و دسترسی آسان به انواع فونت خوشنویسی در نرم افزارها گفت: اگر چه فناوری‌ها در بسیاری از زمینه‌ها باعث رشد و پویایی شدند اما به هنر خوشنویسی کم لطفی شده است.

وی ادامه داد: این فناوری، عده‌ای را بی نیاز از هنر اصیل خوشنویسی کرده است و این سهولت باعث شده نسل جوان و نوجوانی که روزی در برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت اولویت را در خوشنویسی می‌دانست امروزه به علت عدم نیاز به این هنر فاخر آن را نادیده بگیرد.
سید عباس دانایی فرماندار سمنان، سید محمد ناظم رضوی شهردار سمنان، برخی اعضای شورای شهر سمنان و جمعی از هنرمندان پیشکسوت استان در این مراسم حضور داشتند.

۹۸۵۶ ع / ‏‬ ۷۴۰۸