گردشگری و توریسم

بی بهانه و بی حاشیه، مرد و زن ، تنها یک صدا ؛ ایران و ایران

امروز در نخستین روز مسابقات هفته چهارم والیبال ملت‌های جهان هزاران نفر تماشاگر مشتاق وارد ورزشگاه شدند، از هر قشر و بی شک جوانان در این میان بسیار و پرشور تر بودند، در این میان بانوان نیز حضورشان در ورزشگاه رضازاده تعدادشان قابل توجه بود، آنها نیز پرشور بودند و قلب و وجودشان با ایران بوده و در پی هر موفقیت و امتیاز آوری تیم والیبال کشورشان خوشحال شده و شادی کردند.

امروز ورزشگاه رضازاده پرشور و پرهیاهو و توأم با نظم و انضباط بود، شعارها تنها تشویق تیم بود و محیطی نبود که کسی در آن به خاطر حضور بانوان شرمنده و آزرده خاطر شود.

امروز صدای ایران ایران بلندتر و رساتر از هر چیز دیگر بود و هیچ حاشیه‌ای نیز نبود که این صدا را تحت تأثیر خود قرار دهد، امروز بانوان ایرانی که تعدای از آنها از شهرهای دور به اردبیل آمده بودند همراه با مردان فقط نام ایران سردادند.

یک تماشاگر مسن اردبیلی گفت: جو سالن امروز پرشور و در عین حال عاری از هرگونه شعار غیر زیبنده بود، شاید وجود و حضور زنان به سالم سازی بیشتر محیط ورزشگاه کمک می‌کند.

وی بیان کرد: با احترام به نظر برخی افراد که مخالف ورود زنان به ورزشگاه‌ها هستند باید بگویم که بسیاری از افرادی که امروز در سالن حضور داشتند توجهی به اینکه چه کسی و با چه جنسیتی در ورزشگاه حضور دارند نداشتند.

احمد یک جوان پرشور اردبیلی در حالی که صورت خود را به پرچم ایران مزین کرده به خبرنگار ایرنا گفت: فضای ورزشگاه آنقدر پرنشاط و در عین حال حساس و پر شور بود که آدم حتی قیافه نفر کناری خود را ببیند چه برسد به اینکه تماشاگر زن است یا مرد.

وی بیان کرد: در عین حال بسیاری ازمردان از جمله جوانان احترام بانوان را دارند و بی شک شعاری نمی‌دهند که زیبنده سالن نباشد.

زهرا بانوی جوانی است که به همراه همسر خود از اراک برای دیدن این بازی‌ها به اردبیل آمده است. او می‌گوید: نظم و انضباط ورزشگاه بسیار خوب بود، به راحتی و با احترام وارد ورزشگاه شدیم و لحضه های خوشی را با پیروزی ملی پوشان ایرانی بر پرتغال سپری کردیم.

وی بیان کرد: بلاخره ورزشگاه هم جزئی از جامعه ماست و همه ما در این محیط هم وطن هستیم. فضای سالن امروز واقعاً خوب بود و به جز صدا و شعار ایران شعاری شنیده نمی‌شد.

ساناز دانشجوی اردبیلی نیز که برای اولین بار به ورزشگاه آمده بود و پرچم ایران را در دستان خود تکان می‌داد گفت: بسیار شادم که ورزشگاه حاضر شده و ملی پوشان ایرانی را تشویق کردم.

وی بیان کرد: همه چیز خوب بود، نظم و انضباط خوبی از همان لحظه ورود به سالن وجود داشت، با احترام و تکریم وارد سالن شده و هیچ احساس ناخوشایندی در ورزشگاه نداشتم، شادی و سرور در این فضا موج می‌زد.

او اضافه کرد: چندان تفاوتی از نظر وجود مردان و زنان بین ورزشگاه و دانشگاه حس نکردم. همه چیز عادی بود و تماشاگران بدون توجه خاص به حواشی تنها شعارشان ایران و تشویق ملی پوشان بود.

یک روزنامه نگار اردبیلی نیز گفت: بر خلاف ادعاها و بهانه گیری های دشمنان در خارج، محدودیتی برای ورود زنان به ورزشگاه رضازاده اردبیل نبود، بانوانی که بلیط خریده بودند در ورزشگاه حضور داشتند و تعداد آنها نیز واقعاً چشمگیر بود.

سرپرست فدراسیون والیبال ایران نیز گفت: همه چیز امروز در ورزشگاه خوب بود، هیچ مشکلی در باره حضور بانوان در سالن نداشتیم و تماشاگران اردبیلی در تشویق تیم ملی سنگ تمام گذاشتند.

فتاحی دبیر فدارسیون والیبال نیز گفت: ناظران فدراسیون جهانی در نشستی که با مسئولان و دست اندرکاران برگزاری مسابقات والیبال در اردبیل داشتند تاکنون از همه چیز راضی بودند و مورد یا مشکل خاصی مطرح نکرده‌اند.

وی بیان کرد: تماشاگران خونگرم اردبیلی چه مردان و چه بانوان با تشویق پرشور خود یاریگر تیم ملی بودند و قابل احترام و ستایش هستند.

جواد زنجانی فرماندار اردبیل نیز گفت که جامعه ما به نشاط نیاز دارد و دولت از برگزاری هر برنامه‌ای که به ارتقای نشاط اجتماعی کمک کند حمایت می‌کند.

وی بیان کرد: با تمهیدات دیده شده تاکنون مسابقات در کمال نظم و انضباط برگزار شده است.

نادر فلاحی سرپرست هیأت والیبال اردبیل نیز گفت: تماشاگران اردبیلی امروز یک صدا ندای ایران را در اقصی نقاط جهان به گوش جهانیان رساندند.

وی بیان کرد: بیش از یک میلیارد بیننده تلویزیونی امروز با تشویق بی امان اردبیلی‌ها صدای ایران ایران را دیدند و شنیدند، آنها همه واقعیت‌ها و نشاط و شور ایرانیان را از جعبه تلویزیون و رسانه‌های دیگر دیدند.

وزیر ورزش و امور جوانان نیز که امروز از نزدیک دیدار تیم ملی ایران و پرتغال را تماشا می‌کرد گفت که تماشاگران اردبیلی با حضور پرشور در ورزشگاه، تشویق بی امان ملی پوشان و رعایت نظم و انضباط بی نظیر بودند.

مسعود سلطانی فرد افزود: برگزاری مسابقات بین المللی در شهرستان‌ها باعث شور و نشاط بیشتر در بین مردم می‌شود و وزارت ورزش و جوانان اگر امکانات استان‌ها مناسب باشد برگزاری اینگونه مسابقات را در این مناطق در اولویت خواهد داشت.

هفته چهارم مسابقات لیگ والیبال مردان جهان از عصر امروز جمعه تا دوم تیر ماه در ورزشگاه ۶ هزار نفری حسین رضازاده اردبیل برگزار می‌شود.

تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه ۳۱ خرداد با پرتغال بازی داش و شنبه اول تیر با استرالیا و یکشنبه دوم تیر با فرانسه در ساعت ۱۸.۳۰ دیدار می‌کند.

۶۰۱۶