گردشگری و توریسم

سرمایه گذاری در کردستان مورد حمایت بخش‌های اداری و قضائی است

حسین فیروزی شامگاه جمعه در اختتامیه اولین نمایشگاه رونق تولید و معرفی توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط استان کردستان اظهار داشت: براساس دستور استاندار تمام ادارات استان وظیفه دارند در خدمت سرمایه گذاران و بخش تولید باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان یادآور شد: باید به میزانی که در صحبت از تولید حمایت می‌کنیم در عمل چند برابر آن را نشان دهیم و راه سرمایه گذاران را هموار کنیم.

فیروزی تاکید کرد: برگزاری این نمایشگاه بیانگر آن است که مدیران دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها بدانند، سرعت در پرداخت تسهیلات و صدور مجوز به تولید کنندگان به رونق کار و تولید ثروت در استان منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه هر تسهیلاتی که به تولید کننده پرداخت می‌شود اثر خود را در آینده می‌گذارد افزود: برگزاری این نمایشگاه نشان داد که تولید کنندگان و سرمایه گذاران کردستانی قابل اعتماد هستند و باید از آنان بیشتر حمایت کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان به فراهم بودن شرایط در استان برای سرمایه گذاری تاکید کرد و یادآور شد: کارآمدی، فناوری و خلاقیت ویژگی‌های جوانان کردستان است و سرمایه گذاران می‌توانند از نیروهای توانمند برای فعالیت در این عرصه بهره گیرند.

فیروزی با بیان اینکه کالاهای خوب و استاندارد در این استان تولید می‌شود، گفت: مدیران ادارات نیازمندی‌های سیستم اداری خود را از تولیدات داخلی استان تأمین کنند.

توانمندی صنعت کردستان را باور کنیم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این اختتامیه گفت: باید خودمان را باور کنیم درغیر این صورت دیگران ما را قبول ندارند و تولید کنندگان امروز به این باور رسیده‌اند که در صنعت کشور حرف برای گفتن دارند.

محمد دره وزمی با بیان اینکه محرومیت زاییده ذهن‌های محروم است، افزود: پتانسیل‌های خوبی در بخش‌های مختلف این استان وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها به خوبی برای پیشرفت و توسعه بهره گرفت.

وی بر شناخت واقعی از توانمندی‌های تولیدی استان تاکید کرد و یادآور شد: باید به دور از بزرگنمایی و کوچک نمایی و بر اساس ظرفیت‌های دولتی و خصوصی در راستای هدف مطلوب گام برداشت، چرا که تنها راه توسعه کردستان حمایت از تولید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان برگزاری این نمایشگاه را گامی مهم برای معرفی توانمندی صنعت استان اعلام کرد و گفت: امسال قرار است نمایشگاه توانمندی‌های بخش معدن هم در استان برگزار شود.

کردستان توانایی ارائه تولیدات خود به جهان دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان نیز گفت: کردستان نیز می‌تواند تولیدات خود را به جهان عرضه کند و امیدواریم این نمایشگاه در سال‌های آینده و به شکل بهتری برگزار شود.

احمد خسروی افزود: تلاش ما این بود در قالب این نمایشگاه صنعت و توانمندی‌های کردستان به نمایش بگذاریم، ضمن اینکه امروز به این خودباوری رسیده‌ایم و شروع خوبی داشتیم.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نیازمند امکانات خاص و مکان بهتری است، یادآور شد: برای تحقق این مهم به همت بخش خصوصی در کنار اقدامات دولت نیاز است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان اضافه کرد: اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم و تولید کنندگان و صنعتگران مجاهدان این جنگ بوده و باید از آنان حمایت کرد.

بخش خصوصی و دولتی باید در کنار حامی تولید کردستان باشند

سید کمال حسینی رئیس اتاق بازرگانی سنندج هم با بیان اینکه تولیدکنندگان کردستانی با وجود مشکلات زیاد مالی و مالیاتی زیاد، کم توقع هستند خواستار کمک بخش‌های دولتی و خصوصی در راستای رونق تولید و صنعت استان شد.

در این آئین از پیشکسوتان و جوانان عرصه صنعت و تولید استان کردستان و غرفه داران برتر این نمایشگاه با اهدای لوح تقدیر شد.

اولین نمایشگاه رونق تولید و معرفی توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط استان کردستان در ۸۳ غرفه و با حضور ۱۱۰ شرکت کننده از ۲۷ خرداد برپا شده و تا جمعه ۳۱ خرداد هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج پذیرای بازدیدکنندگان بود، همچنین جمعی از اعضای اتاق‌های بازرگانی اقلیم کردستان عراق هم در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشتند.

۷۳۵۵ / ‏‬ ۳۰۳۴