گردشگری و توریسم

پاکدستی ، ایثار و خدمت شاکله شخصیتی شهید چمران بود

به گزارش ایرنا، «مهدی چمران» شامگاه جمعه در آیین گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران در سالن ورزشی کوثر ساوه، افزود: ساده زیستی و بی توجهی به پست و مقام و مال دنیا از شاخص‌های زندگی و رفتاری این شهید والامقام بود که باید در جامعه بیش از پیش الگو قرار گیرد.

وی افزود: شهید چمران بنیان‌های مقاومت اسلامی را در لبنان پایه ریزی کرد و همواره مطرح می‌کرد که شهادت بالاترین ارزش و بشارت برای مجاهدان راه خدا و این فرهنگ را در فراتر از مرزهای ایران ترویج داد.

عضو شورای مرکزی جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهید چمران راه پیروزی بر جبهه کفر و استکبار را تداوم راه امام حسین (ع) می‌دانست و اعتقاد داشت انقلاب اسلامی برخاسته از تفکر ناب عاشورایی است و شهادت مهمترین ابزار در این مسیر است.
برادر شهید چمران گفت: حزب الله لبنان به عنوان بزرگترین قدرت مقاومت در منطقه است و این سرمایه مهم محصول تفکر شهید چمران است.
رئیس سابق شورای شهر تهران، افزود: تفکر شهید چمران بر ۲ اصل مهم ایدیولوژی اسلامی واهمیت ولایت فقیه استوار بود که چند روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در ورود به ایران به شکرانه استقرار نظام اسلامی این اصول را بازتاب داد تا همچنان از محورهای جامعه اسلامی باشد.
وی گفت: شهید چمران نامه‌ای به حافظ اسد رئیس جمهوری وقت سوریه هم نوشت که در تاریخ ماندگار شده است.
فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز در این آئین گفت: ابهت آمریکا رو به افول است و راه حل مشکلات کشور تقویت فرهنگ مقاومت اسلامی است.
سرهنگ «حجت الله دستجانی» افزود: شهید والا مقام چمران در زمره عناصر برجسته نظام بود که دارای وجهه عرفانی و دینی بالایی بوده است و باید زوایای فکری و اخلاقی وی بیشتر معرفی شود.
وی اظهار داشت: در گام دوم انقلاب باید الگوهای عملی مقاومت، جهاد و شهادت به جوانان بیشتر شناسانده شود.

شهید والامقام مصطفی چمران ساوه‌ای سال ۱۳۱١ در تهران متولد شد و در ۳۱ خرداد سال ۱۳۶۰ در منطقه دهلاویه به درجه رفیع شهادت رسید.

/ ‏۶۰۱۳/‏۶۵۳۹