گردشگری و توریسم

دانشگاه تهران در جهت رفع مشکلات جامعه تحقیق می کند

ناصر غلامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش اظهار کرد: بنیاد حامیان دانشگاه تهران در راستای این مسئولیت اجتماعی با خیریه‌های بسیاری در حوزه علم و دانش و سایر حوزه‌ها در ارتباط است.

وی افزود: بنیاد حامیان دانشگاه تهران برای انجام کمک‌های معنوی به سایر دانشگاه‌ها و مراکز خیریه، جلسات متعددی در راستای تبادل تجربه در جهت موفقیت و شکست‌ها برگزار می‌کند.

بنیاد حامیان دانشگاه تهران از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد، از دی ماه ۱۳۹۵ این بنیاد به صورت رسمی ثبت شد و با تلاش‌های بسیار توانسته تعداد خیرین را از ۲۰ به ۳۰۰ ،۶۰۰ در نهایت بیش از ۱۳۰۰ نفر گسترش دهد.

به گفته غلامی، دانشگاه‌ها در بسیاری از مواقع کمبودها و نیازهای خود را به بنیاد حامیان دانشگاه تهران اعلام می‌کنند و این بنیاد در جهت حل مشکل این مراکز گام‌های جدی برمی دارد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مبادله اساس نامه و آئین‌های هر خیریه با دیگری یکی از فعالیت‌هایی است که در بنیاد حامیان دانشگاه تهران انجام می‌شود.

قائم مقام بنیاد حامیان دانشگاه تهران در ادامه درباره جذب خیرین در این بنیاد خیریه اظهار کرد: دانشگاه‌هایی که بتوانند اعتماد خیرین را جلب کنند و همچنین گزارش شفاف از خدمات و کمک‌ها ارائه دهند، خیرین و واقفین را بیشتر به خود جلب می‌کنند.

غلامی معتقد است که بنیادهای خیریه دانشگاه‌ها باید مردم را بطور کامل از تأثیرات کمک‌های خیرین در رشد و توسعه علم و دانش آگاه کنند.