گردشگری و توریسم

پایگاه امداد و نجات آبیدر شبانه روزی به مردم خدمت رسانی می کند

محمدباقر محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر تعطیلی پایگاه امداد و نجات آبیدر منتشر شده بود که واقعیت نداشته و این پایگاه به صورت شبانه روزی آماده کمک به حادثه دیدگان کوهستان است.

وی با اشاره به اینکه یک تیم پنج نفره همیشه آماده به خدمت در پایگاه امداد و نجات آبیدر حضور دارند، افزود: این پایگاه از کوه آبیدر به مرکز لجستیک هلال احمر واقع در بلوار جانبازان سنندج انتقال یافته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: اگر چه در حوادث کوهستان ما نقش پشتیبان را داشته و متولی این امر نیستیم اما هر حادثه‌ای در این حوزه اتفاق بیفتد به سرعت نسبت به کمک به حادثه دیدگان اقدام می‌کنیم.

محمدی به همکاری با هیأت کوهنوردی استان کردستان در این زمینه اشاره کرد و گفت: در ۱۰ ماه گذشته ۲۷ حادثه کوهستان در مناطق مختلف این استان اتفاق افتاده که ۱۷ مورد آن مربوط به کوه آبیدر سنندج بود.

وی در ادامه با بیان اینکه به دنبال افزایش پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای در سال جاری هستیم، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم با افزایش تعداد این پایگاه‌ها، با سرعت و کیفیت بهتری به حادثه دیدگان خدمات ارائه دهیم.

جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای ۱۱ پایگاه امداد جاده‌ای، ۱۰۰ تیم امدادی و بیش از ۲ هزار داوطلب فعال و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.

۷۳۵۵/‌۹۱۰۲