گردشگری و توریسم

تسهیلات واحدهای تولیدی باید با اولویت سرمایه ثابت پرداخت شوند

عبدالمحمد زاهدی شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سالن جلسات باغستان برگزار شد، افزود: پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش نوعی مسکن برای واحدهای تولیدی محسوب می‌شود و پرداخت تسهیلات ثابت به عنوان درمان اصلی و رونق تولید و اشتغالزایی می‌تواند مشکلات اقتصادی جامعه را برطرف سازد.

وی مشکل اصلی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک کاسپین را لغو معافیت مالیاتی تا شعاع ۱۲۰ کیلومتری عنوان کرد و گفت: این مصوبه نباید عطف به ماسبق شود چون معافیت‌های مالیاتی به عنوان مطالبه اصلی صنعتگران و تولیدکننده‌ها نیازمند اقدام جدی است.

زاهدی اضافه کرد: متأسفانه صندوق توسعه ملی هنوز سهم ۵۰ درصدی خود را برای تأمین اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸ حمایت از واحدهای تولیدی پرداخت نکرده است که لازم است هرچه سریع‌تر این مبلغ به منظور رونق تولید پرداخت شود.

استاندار قزوین همچنین به ابلاغ نشدن دستورالعمل‌های لازم برای رونق تولید در بانک‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بخش اعظمی از تسهیلات رونق تولید توسط بانک‌ها پرداخت می‌شود، لازم است که دستورالعمل‌های لازم به استان‌ها ابلاغ شود چون در حال حاضر بانک‌ها اقدامات خود را بر اساس ابتکار عمل پیش می‌برند.

مسئول ارشد اجرایی استان قزوین ضمن ابراز خرسندی از پرداخت هزینه گندم کاران در سال گذشته تاکید کرد: پرداخت به موقع وجوه خرید گندم از سوی دولت به کشاورزان باید در سال جاری نیز اجرایی شود و استان قزوین با وجود خسارات ناشی از سیل در همه استان‌ها و افزایش تولید این محصول بیش از پیش به پرداخت‌های به موقع نیاز دارد.

زاهدی همچنین گفت: بر اثر سرمازدگی و سیلاب در سال جاری هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی و باغ‌های استان وارد شد که جبران این خسارت‌ها مستلزم حمایت‌های ویژه از سوی دولت است.

استاندار قزوین به نقش پررنگ بخش خصوصی در تحقق تولیدات کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: استان قزوین برای راه اندازی هزار هکتار مجتمع گلخانه‌ای به بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این اعتبار در کنار حضور بخش خصوصی به رونق بیش از پیش مجتمع‌های گلخانه‌ی در استان منجر می‌شود.

۹۹۲۵*۶۱۰۱