گردشگری و توریسم

حضور پرشور مردم در انتخابات پشتوانه مهمی برای نظام است

عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست با بخشداران و معاونان فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر افزود: قانون‌مداری، مشارکت پرشور، بی‌طرفی همه ارکان برگزار کننده انتخابات و بستر سازی برای حضور گسترده مردم مورد تاکید است.
وی بیان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با ناکارآمد جلوه دادن نظام همواره در تلاش برای القای ناامیدی در بین مردم به خصوص جوانان هستند به همین دلیل امیدآفرینی در جامعه باید مورد توجه مسئولان باشد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: آمریکا با القا به جامعه جهانی که قصد مذاکره با ایران را دارد با بازی سیاسی برای فریب افکار عمومی تلاش می‌کند در این راستا روشنگری و تنویر افکار عمومی باید در دستور کار همگان قرار گیرد.
وی بخشداران و فرمانداران را در خط مقدم خدمت رسانی به مردم معرفی کرد و نقش آنان را در ارائه خدمت به مردم بسیار مهم و در امیدواری جامعه اثرگذار دانست.

گراوند تصریح کرد: تمام روستاهای استان بوشهر دارای ظرفیت‌های متعددی در عرصه تولید و اشتغال هستند و با شناسایی این ظرفیت‌ها باید زمینه اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی فراهم شود.

استاندار بوشهر گفت: شیلات، دریا، کشاورزی، گردشگری و صنایع مختلف از جمله ظرفیت‌های اشتغال‌زایی است که بر اساس این استعدادها باید زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود.

گراوند افزود: ظرفیت ایجاد صنعت گردشگری در نقاط مختلف شهری و روستایی استان بوشهر فراهم است و با رونق این صنعت ضمن درآمدزایی بدون آلودگی، برگشت سرمایه در کوتاه‌ترین زمان مهیا می‌شود.

وی در خصوص اجرای طرح‌های آبرسانی در نقاط مختلف استان بوشهر ادامه داد: سد اخند برای تأمین آب آشامیدنی روستاهای عسلویه اجرایی شده که همزمان با اجرای این پروژه خط انتقال آن عملیاتی می‌شود.

استاندار بوشهر از صدور مجوز ساخت طرح آب شیرین‌کن ۵ هزار مترمکعبی عسلویه خبر داد و تصریح کرد: با تکمیل پروژه سد اخند و آب شیرین‌کن عسلویه مشکل بی‌آبی در شهر و روستاهای عسلویه برطرف می‌شود.

گراوند افزود: در راستای حل مشکل آبرسانی به کنگان ظرفیت تولید پروژه ۱۰ هزار مترمکعبی آب‌شیرین‌کن کنگان به اندازه ۲ هزار مترمکعب افزایش یافته و برای حل مشکل آب شهرستان دیر نیز اقدامات لازم انجام شده است.
وی ادامه داد: ۱۱ حلقه چاه آب در شهرستان دشتستان برای تأمین آب مورد نیاز برازجان حفر و تجهیز شده که در صورت نیاز وارد مدار شبکه آبرسانی می‌شود.

استاندار بوشهر، اجرای طرح‌های آب شیرین‌کن در سعدآباد و آب پخش را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: در شهر دالکی نیز ضمن بازسازی شبکه آبرسانی اجرای آب شیرین‌کن در دستور کار قرار دارد.

گراوند افزود: در راستای حل مشکل آب شهرها و روستاها در شهرستان دشتی علاوه بر کف شکنی چاه‌های مجوز اجرای پروژه آب شیرین‌کن در ساحل این شهرستان برای آبرسانی به روستاها صادر شده است.

وی افزود: اجرای پروژه آب شیرین‌کن هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعبی ساحل تنگستان آغاز شده است و با قطع انشعاب آب بیش از ۳۰۰ باغ ویلا در تنگستان بخشی از مشکلات آبرسانی روستاها برطرف شده است.

گراوند گفت: با تکمیل پروژه‌های در دست اقدام تا ۴ هفته دیگر نوبت بندی در توزیع آب در مناطق جنوبی شهر بوشهر برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: پروژه ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر اجرایی شده این در حالی است که ظرفیت تولید آب از آب شیرین‌کن ۱۰ هزار متر مکعبی بوشهر تا ۲۰ هزار متر مکعب ارتقا می‌یابد.

۶۰۴۷/‏۶۰۴۵