اماکن دیدنی ایران

چه تعداد گردشگر خارجی برای درمان به ایران می‌آیند؟


چارتر

قائم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طی ۱۰ سال گذشته تعداد گردشگران خارجی که برای معالجه و گذراندن دوره درمان به ایران سفر می‌کنند ۱۰ برابر افزایش یافته است.

چمدان: ایرج حریرچی  در آئین افتتاحیه دومین اجلاس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: سالانه ۳۰۰ هزار گردشگر خارجی برای مسائل درمانی به ایران سفر می‌کنند و از این طریق یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار نصیب کشور شده است.

وی اتباع کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، جمهوری آذربایجان و پاکستان را عمده گردشگران سلامت ورودی به ایران عنوان کرد و گفت: هدف ما این است که ایران به مرکز گردشگری سلامت منطقه تبدیل شود و بتوانیم خدمات درمان و سلامت را برای اتباع کشورهای همسایه و مسلمان ارائه کنیم.

محمد رضا کرباسی دبیر اجرایی دومین همایش گردشگری سلامت اکو نیز در این مراسم گفت: بر اساس آمارها تعداد گردشگران سلامت ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۳۰۰ هزار نفر رسیده که نسبت به سال ۲۰۱۶ دو برابر افزایش یافته است.

او اضافه کرد: اتباع جمهوری آذربایجان، عراق، ترکمنستان، افغانستان، ترکیه، سوریه، لبنان، عمان، بحرین و از جمله کشورهای منطقه هستند که در سال‌های اخیر ایران را بعنوان مقصد مهم گردشگری سلامت خود انتخاب کرده‌اند.

کرباسی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار سازمان ملل متحد درآمد جهانی گردشگری سلامت در سال ۲۰۰۴ میلادی حدود ۴۰ میلیارد دلار بوده که در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.

دومین اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو در مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی در اردبیل آغاز شد. ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) هستند.