گردشگری و توریسم

کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی در اولویت آموزش متوسطه آذربایجان غربی

مهین منافی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از حوزه‌های برگزاری هفدهمین دوره مسابقات عملی کاربردی کاردانش استان در هنرستان علم و صنعت ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۹۳ هنرجو در ۳۰ رشته و در ۶ هنرستان ارومیه در این دوره به رقابت می‌پردازند.

وی بیان کرد: ۳۵ داور از نقاط مختلف استان در این مسابقات به ارزیابی کارآموزان می‌پردازند.

منافی بیان کرد: در مرحله آموزشگاهی این دوره از مسابقات ۵۸۲ نفر حضور داشتند و بعد از معرفی برگزیدگان نهایی از هر رشته چهار نفر به مرحله تئوری کشوری راه پیدا می‌کنند.

وی اظهار داشت: پارسال ۶۸۲ نفر در ۳۵ رشته در این مسابقات حضور داشتند که در رشته‌های مختلف اعم از خیاطی، برق صنعتی و ساختمان، نقشه برداری، پتروشیمی، کامپیوتر و سایر رشته‌ها باهم به رقابت پرداختند.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای ۵۹۴ هزار دانش آموز و هنر آموز است؛ بیش از ۲۸۰ هنرستان در استان فعال است که ۲۷ هزار هنرجو در آنها مشغول به تحصیل هستند.

۱۹۰ هنرستان استان در شاخه کار و دانش و ۹۰ هنرستان در شاخه فنی و حرفه‌ای در قالب یکهزار و ۵۰۰ کلاس درس در بخش دولتی و خصوصی فعال است.
بیش از ۳۶ درصد دانش آموزان دوره متوسطه استان در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند و هنرجویان استان نیز در ۲۸ رشته فنی و حرفه‌ای و ۹۰ رشته کار و دانش تحصیل می‌کنند.

۷۱۲۵/‏۷۱۲۹