گردشگری و توریسم

سوانح رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد یک کشته و ۱۵ مصدوم بر جا گذاشت

جلال پوران فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه تصادف ظرف ۲۴ ساعت گذشته در جاده‌های استان، یک کشته و ۱۵ مصدوم در پی داشت.

وی افزود: در تصادف نخست، برخورد کامیون با یک دستگاه سمند در جاده ارتباطی باشت- گچساران یک کشته برجا گذاشت.
پوران فرد بیان کرد: این تصادف در منطقه شلال دون در جاده ارتباطی باشت به گچساران رخ داد که در مقطعی باعث مسدود شدن این محور شد و جوان ۲۳ ساله بعلت شدت جراحات وارده در دم جان باخت.
وی عنوان کرد: از روز سه شنبه گذشته تاکنون همچنین اورژانس جاده‌ای سپیدار واقع در شهرستان بویراحمد به ۱۵ مصدوم تصادفی کمک‌های پزشکی اولیه ارائه کردند و در صورت نیاز به بیمارستان‌های یاسوج انتقال دادند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سانحه دوم، برخورد خودروی تیبا با خودروی پراید در سپیدار ۱۱ مصدوم بر جای گذاشت.

وی ابراز داشت: در تصادف سوم با برخورد یک دستگاه خودروی سواری ام وی ام با خودروی پراید در سپیدار واقع در شهرستان بویراحمد چهار نفر مصدوم شدند.

کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

از ابتدای امسال تاکنون نیز ۵۰ نفر جان خود را در حوادث رانندگی کهگیلویه و بویراحمد از دست داده اند.

پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد پیش از این تعداد فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی در سال گذشته در این استان را ۱۶۳ نفر ذکر کرد که ۱۵ نفر از این تعداد در حدفاصل دشت روم تا تنگاری بوده است.

/ ‏۱۶۶۲/‏۹۸۶۸/‏