گردشگری و توریسم

رئیس سنای پاکستان: تکمیل طرح خط لوله ایران به نفع مردم کشور ما است

«صادق سنجرانی» روز سه شنبه در دیدار اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در اسلام آباد افزود: ما امیدواریم فضای لازم برای پاکستان جهت پیشبرد طرح خط لوله صلح فراهم شود.

وی با حائز اهمیت برشمردن روابط اسلام آباد و تهران، تاکید کرد: روابط خوب ما با جمهوری اسلامی ایران بر هیچ کسی پوشیده نیست.

صادق سنجرانی اظهار داشت: با توجه به ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک میان دو کشور ما ایران را کشور و همسایه مهم خود می دانیم.

وی با اشاره به سفر اخیر عمران خان نخست وزیر پاکستان به ایران ابراز امیدواری کرد که تصمیم های اخیر میان مقام های عالی رتبه دو کشور باعث افزایش بیش از پیش مناسبات مشترک شود.

رییس مجلس پاکستان افزود: ما علاقه مند به پیشبرد طرح خط لوله انتقال گاز از ایران هستیم زیرا آن را به نفع مردم پاکستان می دانیم.

رییس هیات پارلمانی ایران نیز در این نشست با قدردانی از ابتکار مجلس پاکستان برای تشکیل مجمع روسای مجالس شش کشور، گفت: ما امیدواریم ابتکار مجالس شش کشور به تشکیل پارلمان حقیقی آسیا منتهی شود.

احمد امیرآبادی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دو کشور و قدرتمند منطقه است و اداره قوی دو ملت و دو دولت برگرفته از تاریخ بزرگ و مشترکات قوی است.

وی با اشاره به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام و اقدامات تحریک آمیز آن در منطقه، اظهار داشت: ایران با وجود اقدامات منفی آمریکا، به دنبال صلح و ثبات در منطقه است و در کنار همسایگان به ویژه پاکستان به تقویت ثبات منطقه ای کمک می کند.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان افزود: به رغم گزارش های متعدد آژانس اتمی مبنی بر عملکرد شفاف ایران در خصوص برجام، آمریکا از این توافق خارج و تخلف کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که اجرای طرح خط لوله صلح در پاکستان به زودی انجام شود تا بتوانیم این نعمت الهی را از طریق پاکستان به سایر کشورهای همسایه و منطقه صادر کنیم.

پس از این نشست اعضای هیات پارلمانی ایران از موزه اسناد و تمدن مجلس سنای پاکستان بازدید و سپس در ضیافت ناهار از سوی صادق سنجرانی رییس مجلس سنای این کشور حضور یافتند.