اخبار گردشگری

وایلد وادی دبی، یکی از محبوبترین پارک‌های آبی دنیا

پارک آبی وایلد وادی دبی، معمولاً گردشگران فصول گرم سال را به خاطر آب‌تنی و بازی در آب به شهرهای ساحلی می‌روند و بخش عمده سفر خود را به آب‌تنی اختصاص می‌دهند. اما پارک آبی وایلد وادی دبی امکان آب‌تنی در فصول سرد سال را به گردشگران می‌دهد. این قابلیت در کنار سایر مزایای پارک آبی وایلد وادی دبی باعث شده است که یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین پارک‌های آبی دنیا باشد.


کوله‌پشتی: پارک آبی وایلد وادی دبی در یک فضای باز در شهر دبی واقع شده است. این پارک آب در منطقه مصنوعی جمیره و در کنار برج العرب و هتل ساحلی آن واقع شده است و بخشی از منطقه مربوط به شرکت‌های هتل‌ساز جمیره می‌باشد و توسط آن اداره می‌شود.

پارک آبی وایلد وادی دبی در سال ۱۹۹۹ با طراحی خاصی ساخته شده است و طراحی ویژه آن باعث شده است که نسبت به سایر پارک‌های آبی جهان موردتوجه قرار گیرد. این پارک آبی به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر دبی و کشور امارات شناخته می‌شود و بازدیدکنندگان بسیاری دارد.

فضای پارک آبی وایلد وادی دبی تلفیقی از مدرنیزه و سنتی است. باوجوداینکه در بیشتر طراحی این پارک از ایده‌های سنتی و با سبک صحرا استفاده شده است، اما سرسره‌ها و دستگاه‌های موج‌ساز آن به‌صورتی هستند که در سایر کشور‌های دنیا نمونه مشابهی ندارند.

از زیباترین و مهیج‌ترین بخش‌های پارک آبی وایلد وادی دبی می‌توان به آبشار بزرگ آن و همچنین بزرگ‌ترین سرسره آن اشاره کرد. این سرسره که جمیره سکیرا نام دارد، نزدیک به ۳۲ متر ارتفاع دارد و طول سرسره آن حدود ۱۲۰ متر است. کسانی که از این سرسره استفاده می‌کنند با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند و تجربه‌ای متفاوت خواهند داشت.

اگر قصد سفر به دبی و بازدید از پارک آبی وایلد وادی دبی را دارید، در مورد فصول سر سال نگران نباشید، زیرا این پارک به سیستم گرم‌کن آب مجهز بوده و با آب گرم آب‌تنی می‌کنید. برای دسترسی به پارک نیز باید به مسیر جمیره بروید. پارک آبی وایلد وادی دبی از ۱۰ صبح تا ۵ عصر آماده پذیرایی از گردشگران است.


۱۴۰ درهم برای بزرگسالان و ۱۲۰ درهم برای سنین ۴ تا ۱۲ سال

ساعات کار:
ژانویه تا فوریه: ۱۱ صبح تا ۶ بعد از ظهر
مارچ تا می: ۱۱ صبح تا ۷ بعد از ظهر
جون تا آگوست: ۱ بعد از ظهر تا ۹ شب
سبتامبر تا اکتبر: ۱۱ صبح تا ۷ بعد از ظهر
نوامبر تا دسامبر: ۱۱ صبح تا ۶ بعد از ظهر


منبع: www.visitdubai.com