گردشگری و توریسم

۱۸۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی بخش کشاورزی در روانسر پرداخت شد

به گزارش ایرنا، سیامک الیاس پور روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، با بیان اینکه ۱۰۸ هکتار باغ جدید در روانسر ایجاد شده افزود: سطح باغات این شهرستان هم اکنون یک هزار و ۵۹ هکتار است که ۶۵۳ هکتار آن آبی و ۹۳۷ هکتار نیز دیم است.

وی ادامه داد: سیل فروردین ماه سالجاری به هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی و ۱۱۳ هکتار از باغات شهرستان روانسر خسارت وارد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی روانسر اضاف کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون در ۷۳ هکتار از اراضی این شهرستان سیستم های آبیاری تحت فشار اجرا شده و هم اکنون پنج هزار و ۱۳۶ هکتار از زمین های کشاورزی روانسر به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

فرماندار شهرستان روانسر نیز گفت: حمایت از کشاورزان گامی مهم و اثربخش در رونق کشاورزی است و وجود صنایع تبدیلی کشاورزی در این شهرستان زمینه را برای توسعه کشاورزی فراهم کرده است.
سعدی مصطفی زاده افزود: با تمام توان از طرح‌هایی که زمینه توسعه و پیشرفت شهرستان را فراهم می‌کند، حمایت خواهیم کرد و ا اگر استعدادهای کشاورزی را بتوانیم در مسیر درست هدایت کنیم، شاهد پیشرفت و شکوفایی شهرستان خواهیم بود.

وی ادامه داد: رشد و شکوفایی تمام توانمندیهای بخش کشاورزی که یکی از ظرفیت های مهم شهرستان است توسعه پایدار و اشتغالزایی را به دنبال خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در روانسر با تاکید بر تقویت بخش کشاورزی روانسر تصریح کرد: خاک حاصلخیز، منابع آبی، دانش کشاورزی و بسترهای لازم برای رونق کشاورزی در شهرستان فراهم است و باید این بخش هرچه بیشتر تقویت شود.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

۷۴۵۵/۸۰۶۶