گردشگری و توریسم

ترامپ از «نظرسنجی های جعلی» انتقاد کرد

به گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز، در حالی که ترامپ از امروز (سه شنبه) به طور رسمی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ را از ایالت فلوریدا آغاز می کند نتایج تقریباً همه نظرسنجی ها نشان داده که او در مقابل نامزدهای دموکرات شکست خواهد خورد.

ترامپ در ژوئیه ۲۰۱۵ نیز به دنبال اعلام نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ با نتایج نظرسنجی هایی مواجه شد که نشان می دادند او از «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات پیشتاز رقابت های انتخاباتی به میزان ۲۰ درصد عقب تر است. این پیشتازی دموکرات در سراسر کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ ادامه داشت تا اینکه در روز انتخابات، ترامپ به عنوان نامزد پیروز معرفی شد.

رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه گفت هنوز بسیار زود است که بر نتایج نظرسنجی هایی تمرکز شود که از شکست او در مقابل دموکرات ها حکایت دارند.

بر اساس نظرسنجی جدید فاکس نیوز، ترامپ با اختلاف ۱۰ درصد از «جو بایدن» رقیب دموکرات خود عقب تر است و تعدادی از نامزدهای دموکرات از جمله «برنی سندرز» سناتور مستقل از ایالت ورمونت، و «الیزابت وارن» از ماساچوست از او پیشی گرفته اند.

ترامپ روز سه شنبه در پیامی توئیتری تاکید کرد که حمایت از او در نظرسنجی ها در مقابل آنچه که «ماتلی کرو» نامزدهای دموکرات سال ۲۰۲۰ نامید، بیشتر است. (ماتلی کرو یک گروه موسیقی سبک هوی متال است که در سال ۱۹۸۱ در آمریکا پایه گذاری شد.)

او در این پیام توئیتری بار دیگر شعار انتخابات سال ۲۰۱۶ را مبنی بر اینکه «عظمت را دوباره به آمریکا برمی گردانیم» تکرار کرد و نوشت: فقط نظرسنجی های جعلی نشان می دهند که ما از «ماتلی کرو» عقب هستیم. هنوز خیلی زود است که بر این نتایج متمرکز شویم. کار بیشتری انجام خواهیم داد. بار دیگر عظمت را به آمریکا بازمی گردانیم.

تارنمای پولیتیکو در گزارشی در همین زمینه نوشت: رسانه های آمریکایی پیشتر گزارش داده بودند که او ارتباط خود را با سه نفر از مسئولان نظرسنجی های داخل حزبی اش به دلیل درز نتایج مخرب نظرسنجی های داخلی به رسانه ها قطع کرده است.

این درحالی است است که ترامپ هفته پیش وجود «نظرسنجی های ساختگی و جعلی» را رد کرده بود و گفته بود که در هر ایالتی که نظرسنجی انجام شده برنده بوده است.

ترامپ از زمان روی کار آمدنش هرگاه موضوعی را به ضرر خود دانسته است از عنوان «جعل» استفاده کرده است. وی به عنوان مروج «اخبار جعلی» که تا قبل از روی کار آمدنش بیشتر خوراک رسانه های غیرمعتبر و زرد بود، آن را به اصطلاحی رسمی و رایج در دنیای سیاست تبدیل کرده است و تاکنون از عنوان «جعلی» برای رسانه های مخالف خود استفاده کرده است.