گردشگری و توریسم

اولین جشنواره بهار روستا و عشایر در آزادشهر برگزار می شود

طیبه رجنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اولین جشنواره بهار روستا و عشایر با همت مدیران و دستگاه های شهرستان آزادشهر در از ۲۹ تا ۳۱ خردادماه برگزار خواهد شد که از جمله اهداف پیش بینی شده در این جشنواره حمایت از تولیدات روستاییان و عشایر، نمایش فرهنگ اقوام مختلف گلستان و مهمتر از همه ایجاد شور و نشاط در بین آحاد مردم است.

وی افزود: مقدمات برگزاری این جشنواره به همت همه سازمان ها و دستگاه های شهرستانی درحال آماده سازی است و براساس کمیته بندی هایی که انجام شده است فعالیت ها تقسیم بندی شده و شاهد جشنواره ای زیبا در شرق گلستان خواهیم بود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آزادشهر گفت: افتتاح این جشنواره با حضور نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان استانی و هنرمندان شرق گلستان با اجراهای شاد و متنوع برگزار خواهد شد.

معاون فرماندار آزادشهر نیز در همین رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به تعیین رونق تولید به عنوان شعار امسال، برگزاری این گونه جشنواره ها می تواند محلی برای رسیدن به این اهداف باشد که جا دارد توجه ویزه ای به این بخش شود.

حسین لاری کمان بیان کرد: معرفی مکان های دیدنی و چشم انداز های زیبای طبیعی که می تواند باعث رونق در حوزه گردشگری و جذب توریست شود یکی دیگر از اهداف برگزاری این جشنواره و انتخاب روستای سرسبز مرزبن در شهرستان آزادشهر است.

وی تصریح کرد: این قبیل جشنواره ها در کنار اهدافی که ذکر شد باعث ایجاد نشاط اجتماعی می شود که این موضوع خود به خود می تواند پویایی و تحرک را به جامعه تزریق کرده و محلی برای آشنایی سرمایه گذاران با پتانسیل های نهفته در این مناطق است.

جشنواره بهار روستا و عشایر در روستای مرزبن با ۳۰ غرفه برای عرضه محصولات هنرمندان صنایع دستی و تولید کنندگان مواد غذایی سالم در شرق استان گلستان طی سه روز از ۲۹ خرداد آغاز شده و ساعات بازدید از آن ۱۷ تا ۲۲ شب تعیین شده است.

شهرستان آزادشهر با ۹۶ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد.

۹۴۳۳/‌۱۸۶۰