گردشگری و توریسم

آموزش و پرورش فرهنگ مبارزه با قاچاق کالا را نهادینه کند

به گزارش ایرنا، رئیس اداره حراست اداره کل آموزش و پرورش البرز در این نشست اظهارداشت: طرح تخصصی آموزش مبارزه با قاچاق کالا در مدارس این استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای داخلی اجرایی شده است.

علی تفضلی هدف از اجرای این طرح آموزشی را آگاهی بخشی، تبیین و فرهنگ سازی در بین دانش آموزان و والدین، ارتقاء فرهنگ عمومی برای گرایش به استفاده از کالای تولید داخلی و جلوگیری از مصرف کالای قاچاق در مدارس ذکر کرد.

وی از مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری یاد کرد و بیان داشت: این موضوع مهم امروزه به یکی از اولویت‌های اصلی نظام برای تحقق اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.

تفضلی یادآورشد: دراین برنامه آموزشی دانش آموزان دخترو پسر گروه سنی دوره اول و دوم متوسطه و همچنین والدین آنان تحت پوشش قرارمی گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح کارشناس فعال در حوزه مبازه با قاچاق کالا، مسئولیت انتقال نکات آموزشی و هشداری را برای دانش آموزان تحت پوشش این طرح تخصصی در مدارس بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین نهادهای جمهوری اسلامی ایران می باشد، ادامه داد: البرز با داشتن حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز و بیش از ۲۴ هزار نفر فرهنگی دارای ظرفیتی مناسب است که می تواند نقش موثری در مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کاهش تقاضای کالای قاچاق در میان مردم داشته باشد.

وی تاکید کرد: فصل تابستان بهترین فرصت برای انتقال پیام های آموزشی و تربیتی به دانش آموزان است لذا با اعزام کارشناسان از سوی دستگاه های عضو کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ویژه معاونت غذا و دارو می توان زمینه مناسب را برای آگاهی بخشی دانش آموزان در پایگاه های تابستانی و اردوها فراهم آورد.

مسئول کارگروه فرهنگی دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارزاستانداری البرز نیز در این نشست گفت: البرز در بخش مبارزه با قاچاق کالا و ارز عملکرد خوبی داشته است.

ابوالفضل شامانی اظهارداشت: آموزش و پرورش یکی از دستگاه های مهم برای انتقال پیام های آموزشی در این حوزه است زیرا جامعه هدف آن از گستردگی ویژه ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: آموزش ها به دانش آموزان باید جذاب باشد تا در ذهن آنها نقش ببندد و روحیه پرسشگری را درآنها تقویت کند.

وی از گفتمان پرسش و پاسخ در زمان غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تعطیلات تابستانی به عنوان یکی از برنامه های مهم این کارگروه در راستای نهادینه کردن فرهنگ مبارزه با قاچاق کالا و ارز در البرز یاد کرد.

ی تصریح کرد: آموزش ها به دانش آموزان باید جذاب باشد تا در ذهن آنها نقش ببندد و روحیه پرسشگری را درآنها تقویت کند.

وی از گفتمان پرسش و پاسخ در زمان غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تعطیلات تابستانی به عنوان یکی از برنامه های مهم این کارگروه در راستای نهادینه کردن فرهنگ مبارزه با قاچاق کالا و ارز در البرز یاد کرد.

کار شناس مسئول اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش البرز هم در این نشست افزود: برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در پایگاه های تابستانی ۹۸ برنامه های متنوعی برنامه ریزی شده است.

مهدی بشری بیان داشت: برای فرهنگ سازی درراستای گسترش دامنه آگاهی جامعه هدف در آموزش و پرورش می توان از زبان هنر و قلم بهره گرفت.

وی اجرای جشنواره های فرهنگی هنری با عنوان پیامدهای منفی قاچاق و ارز در حسب گروه سنی دانش آموزان و نمایش های خیابانی و تئاتر صحنه ای، کمک گرفتن از رسانه ها از جمله صدا و سیما و برگزاری کارگاه های آموزشی و پرسش و پاسخ با رویکرد آموزشی و تربیتی را از جمله راهکارهای نهادینه سازی فرهنگ مبارزه با قاچاق کالا و ارز در البرز برشمرد.

وی حضور کارشناسان مجرب در اردوهای دانش آموزی با موضوع قاچاق کالا و ارز، بازدید از مراکز تولید را از دبگر راهای نهادینه سازی فرهنگ مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خانواده بزرگ آموزش و پرورش عنوان کرد.

در این نشست اعضای کارگروه به بیان دیدگاه ها و برنامه های حوزه کاری خود در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز پرداختند.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵