اخبار گردشگری

با برترین سواحل جهان برای غواصی آشنا شوید

جزیره موجرس؛ مکزیکجزیره موجرس؛ مکزیک، آبی زلال و دریای آرام
باورش سخت لست که این مکان که چند مایلی با دریا فاصله دارد یک ایستگاه بهشتی برای غواصی است. شفافیت آب، و گرم و مطبوع بودن آب، دریای آرام و فیروزه ای شرایط شگفت انگیز غواصی را فراهم آورده است. آب و هوای این مکان در فصل های دیگر نیز با بهار تفاوت چندانی ندارد.


جزایر آندامان، تایلندجزایر آندامان، تایلند؛ تجربه ی کشف نشده
سواحل غرب تایلند دارای برخی از بهترین دریاها برای غواصی در آسیای جنوب شرقی به شمار می آید. اطراف هر صخره کوچک درجزیره، درست در زیر سطح، بهترین مکان برای فعالیت های غواصی است. یکی از سواحل پنهان که یک تجربه ی کشف نشده را رقم می زند.


دیواره بزرگ مرجانی، استرالیادیواره بزرگ مرجانی، استرالیا؛ بهشت غواصی
برخی این سد بزرگ را با نام بهشت غواصی می شناسند. در برخی از نقاط این ساحل به منظور رفتن به مناطق کمترکشف شده، حتما باید با تجهیزات کافی برای غواصی آماده شوید (می توانید تجهیزات را در همانجا کرایه نمایید) این مکان جزء محبوب ترین و خیره کننده ترین منطقه در استرالیا به حساب می آید.


سواحل برمودا، برموداسواحل برمودا، برمودا
به استراحتگاه لوکس و خیلی شیک خوش آمدید. در فواصل ماه مه تا اکتبر بهترین  آب و هوای این منطقه و به عنوانی می توان بهترین شرایط برای غواصی عالی بحساب آورد. صخره های مرجانی، گروه های فراوان از ماهی ها و وجود یک کشتی شکسته در آنجا شرایطی بی نظیر و رویایی را فراهم آورده است.


گالاپاگوس، اکوادورگالاپاگوس، اکوادور
برای بسیاری از مسافران رفتن به جزیره گالاپاگوس، جزء لیست آرزوهای بزرگ می باشد. غواصی در اطراف اقیانوس آرام یک گزینه فوق العاده برای کسانی که بدون آموزش های آنچنانی و صرف هزینه های گزاف می باشد و خواهان شیرجه زدن و سپردن تن به آب های زلال هستند، می باشند. گونه های زیبای دریایی از شیر دریایی تا لاک پشت در حال شنا قابل مشاهده هستند.


جزیره سیشلجزیره سیشل
بله؛ یک مقصد دور برای ماه عسل برای مسافرانی که علاقه بسیاری به شنا و غواصی دارند، محسوب می شود. مجموعه ای رنگین کمانی از صخره های مرجانی و حیات وحش عجیب و غریب که با قایق های کف شیشه ای می توان به کشف آنها رفت.


پالاوان، فیلیپینجزیره پالاوان، فیلیپین
رسیدن به این جزیره کمی کار دشواری است اما پس از رسیدن ارزش این دشواری را درک خواهید کرد.صخره های طبیعی که در تنوع موجودات دریایی نیز بی نظیر است که شامل 75 درصد از گونه مرجان شناخته شده و حدود 40 درصد از ماهی های صخره ای در جهان است.


جزایر کیمن - دریای کارائیبجزایر کیمن – دریای کارائیب
این جزیره کمی توریستی است. با صخره های مرجانی و ماهی های سفره ای گوناگون در مناطق کم عمق، مکان دنجی برای غواصان و غواصی است.


دومینیکا، دومینیکا


جزیره بزرگ هاواییجزیره بزرگ هاوایی
با جزایر متعدد، مقدار زیادی از صخره، و برخی از سواحل، معروف ترین در جهان است. یکی از بهترین مکان های برای غواصی می باشد. آب آن گرم؛غارهای متعدد و شکاف ها که پر از زندگی دریایی متفاوت است از دیگر جذابیت های این جزیره است.


منبع: smartertravel.com