گردشگری و توریسم

اقدامات زیربنایی در روستاها زمینه ساز اشتغال شود

محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه ضمن بازدید از روستای تیغاب بخش سده قاینات در جمع مردم این روستا افزود: ظرفیت خوبی در بخش های مختلف دامداری، کشاورزی و صنایع دستی در این روستا وجود دارد.

وی بیان کرد: مشکلاتی هم در بحث زیرساخت ها در روستای تیغاب وجود دارد که هدف از حضور میدانی در روستاها رفع مشکلات به صورت کارشناسی است.

معتمدیان عنوان کرد: امیدواریم با استفاده از تمام ظرفیت ها اکثر مشکلات این روستا را مرتفع کنیم و در همین ارتباط وضعیت منبع آب روستای تیغاب در اسرع وقت مورد توجه قرار می گیرد و سالن ورزشی این روستا تا پایان امسال براساس تفاهم نامه چند جانبه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی گفت: به طور مشخص برنامه ای را برای رفع مشکلات روستای تیغاب می گذاریم تا مطالبات به صورت خاص مورد توجه قرار گیرد.

نبود مخزن آب، هدررفت آب و شبکه های آب فرسوده، مالکیت اراضی، آنتن دهی تلفن همراه، روکش آسفالت، کتابخانه و سالن ورزشی از مهمترین مشکلات مطرح شده توسط مردم روستای تیغاب قاینات بود که استاندار خراسان جنوبی دستورات لازم برای حل برخی از این مشکلات را داد.

استاندار خراسان جنوبی در سفر ۲روزه خود به شهرستان قاینات از شهرهای آرین شهر، اسفدن، خضری و روستاهای کرغند، نیمبلوک، تیغاب، خرم آباد و سینیدر بازدید خواهد کرد.

بازدید از پروژه‌های شهری آرین شهر، دیدار مردمی، بازدید از شرکت فولاد قاین، بازدید از مناطق عشایری، چمن مصنوعی، زندان، پادگان ارتش، نیروگاه سیکل ترکیبی، دیدار با نخبگان و میز خدمت و جمع بندی سفر از مهمترین برنامه‌های معتمدیان است.

شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۰۰ کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی است.

۳۲۱۵*۷۵۵۶*۶۰۵۴