گردشگری و توریسم

سند راهبردی خانواده از طرح های بنیادین در زنجان است

ماهرخ بلوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بر نامه‌های در نظر گرفته در سال جاری افزود: در این سند تلاش شده تا با الهام گیری از اسناد بالا دستی و بهره گیری از ارزش‌های بنیادین، سه گام برای اجرای سند پیش بینی شده که گام اول تدوین سند و نقشه راه، گام دوم زمینه سازی برای اجرای سند و گام آخر اجرای برنامه‌ها و طرح‌های سند است.

وی اظهار داشت: طی سال گذشته تلاش شد از تمامی ظرفیت‌های و امکانات موجود برای انجام صحیح مأموریت‌های امور زنان از طریق تعامل با اقشار زنان استان، توجه به اوقات فراغت زنان و دختران، توجه به زنان روستایی و عشایری بهره گیری شود که این مهم بسیار نتیجه بخش بوده است.

این مسئول ادامه داد: این دفتر در زمینه فعالیت‌های دفتر امور بانوان در حوزه‌های اقتصادی نیز فعالیت‌هایی داشته بطوری که کار اقتصادی، کار آفرینی و توسعه، وظیفه ذاتی این دفتر نیست، بلکه هماهنگی‌های لازم برای تقویت جایگاه زنان در فعالیت‌های اقتصادی و کار آفرینی انجام می‌گیرد و از آنجایی که ارتقای توانمندی اجتماعی رونای زنان موضوع مهمی است، نمی‌توان از آن غفلت کرد و بخشی از توانمند سازی زنان از طریق برنامه ریزی اقتصاد محقق می‌شود.

وی اضافه کرد: جمع آوری اطلاعات دقیق از بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان، یکی از اقدامات انجام شده در دستور کار دارد که این اطلاعات به تحلیل جامع از وضعیت موجود بانوان شغل در پست‌های مدیریتی، رصد تغییرات و اقدامات دستگاه‌ها و مراکز علمی در استفاده از این ظرفیت کمک خواهد کرد.

مدیرکل امور بانوان و استانداری زنجان ادامه داد: طی سال جاری ۳۰ برنامه عملیاتی در ۶ محور شامل تحکیم بنیان خانواده مبتنی بر سبک زندگی ایرانی اسلامی، هماهنگ سازی امور مربوط به حقوق کودک، توسعه مشارکت‌های مدنی و اجتماعی، مرتبط با زنان و نهاد خانواده پیش بینی و در دست اقدام است.

وی خاطر نشان کرد: تلاش در افزایش سهم زنان در اقتصاد خانواده، تامین حقوق مادی و معنوی زنان در فضای خانواده، اصلاح مناسبات اعضای خانواده، و تقویت کرامت زنان در خاواده در ارتقای و بهبود جایگاه زنان امری بسیار مهم تلقی می‌شود.

۹۶۴۶/ ۸۰۶۸