گردشگری و توریسم

تعدد برداشتها از فرهنگ،سیاست گذاری در این حوزه را پیچیده کرده است

فاطمه کرباسی روز شنبه در نشست مدیران کل و معاونان فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه شمال غرب کشور به همسانی های متعدد فرهنگی در استان‌های شمال غرب کشور اشاره کرد و افزود: مدیریت فرهنگی جامعه بنا به دلایل متعددی با دشواری‌هایی نسبت به بخش‌های دیگر مواجه است.

وی با بیان اینکه وسیع بودن مفهوم فرهنگ منجر به ارائه برداشت‌ها و تفاسیر متفاوتی از آن شده است، اظهار داشت: این اختلاف تفاسیر سیاست گذاری در حوزه فرهنگ را با پیچیدگی‌های خاصی مواجه کرده است.
کرباسی به تعدد دستگاه‌های فرهنگی و بودجه بالای برخی از آنها اشاره کرد و گفت: این تعدد موجب عدم هماهنگی، عدم پاسخگویی و بروز سیاست‌های متناقض در حوزه فرهنگ شده است.
وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سهم ۱۳ درصدی از اعتبارات و بودجه حوزه فرهنگ و هنر، پاسخگوی ۱۰۰ درصدی مسائل، نارسایی‌ها و مشکلات فرهنگی در کشور است.
وی افزود: در شرایط کنونی که کشور آماج فشارهای مختلف است، گفتمان فرهنگ از اولویت‌ها تنزل پیدا کرده در حالی که مشکلات اقتصاد فرهنگ راه حل فرهنگی دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان هدایت، نظارت و حمایت را سه راهبرد اساسی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری برشمرد.
به گفته کرباسی نشست مدیران کل و معاونان فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه پنج کشور که شامل استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان است قرار به صورت فصلی در یکی از این استان‌ها برگزار شود.
۳۰۸۸