گردشگری و توریسم

استفان دوجاریک: سازمان ملل درپی یافتن راه حل برای بحران ونزوئلا است

به گزارش تارنمای نیوز، «استفان دوجاریک» در یک نشست مطبوعاتی گفت: نشست نمایندگان سازمان ملل متحد به تازگی با حضور دولت سوئد در مورد بحران ونزوئلا به صورت غیرعلنی و پشت درب های بسته صورت گرفت.

دوجاریک در ادامه افزود: نشست استکهلم در راستای حمایت از فرآیند گفت وگوهای نروژ و تبادل اطلاعات در مورد تلاش های کنونی برای ترویج راه حل صلح آمیز و برقراری صلح در ونزوئلا برگزار شد.

براساس بیانیه وزارت خارجه سوئد، برخی از کشورهای خارجی و شاخص در مورد مسئله ونزوئلا در این نشست شرکت کردند و آنان حمایت خویش را از روند صلح و ثبات در ونزوئلا اعلام کردند.

در همین رابطه یک دیپلمات اروپایی گفت که نمایندگان روسیه، سازمان ملل متحد، واتیکان، کوبا و اتحادیه اروپا در نشست استکهلم شرکت داشته اند.

در راستای نشست استکهلم قرار است «میچل باچله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد هفته آینده با سفر به کشور ونزوئلا دیدارهای جداگانه ای با «نیکللاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا و «خوان گوایدو» رهبر مخالفان داشته باشد.

در ژانویه سال ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۷) “خوان گوایدو” رئیس مجمع ملی ونزوئلا با شروع مجدد دولت “نیکولاس مادورو”، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیر سووال برد و خود را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد، از آن زمان تاکنون بحران سیاسی به بحران اقتصادی افزوده شده است.

ونزوئلا همچنان بدنبال راه های مختلف برای جبران هزینه و درآمدهای خود است و در این راستا دولت مادورو توانسته است برای بدست آوردن درآمد و به رغم مواجهه با تحریم‌های آمریکا، بخشی از ذخایر طلای خود را بفروشد.

دولت مادورو امیدوار است با همکاری کشورهایی همچون روسیه و چین با تحریم‌های اقتصادی آمریکا مقابله کند.

شبک **۱۳۹۲