گردشگری و توریسم

دیدار مدیرعامل ایرنا با شهردار صوفیه

این ملاقات عصر پنجشنبه در حاشیه ضیافت شامی برگزار شد که شهردار صوفیه به افتخار حضور مدیران خبرگزاری‌های مطرح دنیا در ساختمان مشهور لوزنتس رزیدنس برگزار کرد.

سید ضیا هاشمی در دیدار با «یوردانکا فانداکووا» از میزبانی کنگره جهانی خبرگزاری‌ها در صوفیه قدردانی کرد و گفت تعداد زیادی از مردم بلغارستان خود را ایرانی می‌دانند و این مساله حس خوبی به او منتقل کرده است.

فانداکووا هم ایران را کشوری دارای تاریخ کهن خواند و از حضور مدیرعامل ایرنا در کنگره صوفیه تشکر کرد.

شهردار صوفیه سپس طی سخنانی به سایر مهمانان کنگره خوشامد گفت و توضیحاتی را در زمینه مزایا و برتری‌های آب و هوایی، گردشگری و فرهنگی صوفیه مطرح کرد.

وی با اشاره به تاریخ کهن شهر صوفیه، این شهر را در کنار آتن و رم یکی از سه شهر باستانی اروپا دانست.

فانداکووا اظهار کرد که این شهر علاوه بر تاریخ غنی، میزبان استعدادهای جوان از جمله فیلمسازان جوان نیز هست.

وی گفت در سال های اخیر صوفیه به مرکز سرمایه گذاری خارجی تبدیل شده و اکنون بیش از ۵۰ درصد از سرمایه گذاری انجام شده در این شهر، خارجی است.

وی اظهار کرد که صوفیه یکی از مقاصد پر طرفدار برای برگزاری کنفرانس‌های بین المللی است و در این راستا از «ماکسیم منچف» رئیس خبرگزاری رسمی بلغارستان (بتا) برای برگزاری کنگره جهانی خبرگزاری‌ها تشکر کرد.

وی گفت با بیان اینکه موضوع اعتماد در طول این کنفرانس یک مفهوم مرکزی خواهد بود، افزود: “امروزه با افزایش تأثیر شبکه‌های اجتماعی به عنوان عامل مهمی در دنیای رسانه‌ها، توجه به استانداردهای خبری، آنچه که شغل شماست (خطاب به خبرنگاران) نقش مهمی پیدا می‌کند.”

ششمین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها صبح پنجشنبه با حضور مدیران خبرگزاری‌های مطرح دنیا از ۱۳۰ کشور جهان در صوفیه پایتخت بلغارستان رسماً گشایش یافت.

این اجلاس، دو روز ادامه خواهد داشت و شرکت کنندگان درباره مهمترین مسائل و چالش‌های فراروی خبرگزاری‌ها در شرایط کنونی بررسی و تبادل نظر می‌کنند.

مدیرعامل ایرنا روز پنجشنبه علاوه بر دیدار با همتایان خود از کشورهای مختلف شرکت کننده، با «رومن رادف» رئیس جمهوری بلغارستان ملاقات کرد. وی در مورد توسعه همکاری‌های رسانه‌ای دو کشور از جمله رد و بدل هیأت‌های خبری گفت و گو کرد.

رئیس جمهوری بلغارستان هم در این ملاقات از حضور هیأت ایرانی در این اجلاس تشکر و از ایده‌های مطرح شده از سوی مدیرعامل ایرنا استقبال کرد.

کنگره جهانی خبرگزاری‌ها هر سه سال یک بار برگزار می‌شود و ریاست دوره‌ای آن بر عهده کشور برگزار کننده است.