گردشگری و توریسم

دوربین های نظارتی آمریکا آزادی شهروندان را خدشه دار می کنند

براساس بیانیه انجمن آزادی های مدنی آمریکا، سیاستمدارن این کشور باید در برابر هزاران دوربین نظارت بر عملکرد مردم بازنگری داشته باشند زیرا این دوربین ها با ضبط رفتارهای روزانه مردم آزادی های آنان را خدشه دار کرده اند.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، در حال حاضر هزاران دوربین شبکه ای در سطح آمریکا، رفتار شهروندان را در اختیار الگوریتم اطلاعات هوش مصنوعی قرار می دهند.

مقامات آمریکایی بر این باورند که با ضبط رفتارهای مردم توسط الگوریتم اطلاعات هوش مصنوعی می توانند رفتارها کیفری و جنایی مردم را پیش بینی کنند.

انجمن آزادی های مدنی آمریکا با تهیه گزارشی با عنوان ” آغاز نظارت های رباتی” تاکید می کند، این دوربین ها تنها تصاویر ما را ضبط نمی کنند بلکه براساس رفتار، احساسات، رنگ پوست، لباس و صدای شهروندان در مورد آنان قضاوت می کنند.

براساس بیانیه این انجمن، فناوری های جدید خودکار می توانند ماهیت نظارت در کشور را تغییر دهند به طوری که آزادی های مدنی را تهدید می کنند و نگرانی های مربوط به حفظ حریم خصوصی را افزایش می دهند و همچنین تفاوت های نژادی در حال حاضر را بدتر می کنند.

«جی استانلی» تحلیلگر انجمن آزادی های مدنی آمریکا گفت، سیاستمداران باید با مخالفت از استفاده حداکثری از فناوری های تکنولوژی مانع تضعیف حقوق و آزادی های مدنی شهروندان شوند.