گردشگری و توریسم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: برگزاری کنگره مشاهیر کُرد یک ضرورت است

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، استاندار کردستان با همراهی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و پیرامون مسایل فرهنگی استان بحث و تبادل نظر کردند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از تلاش‌های استاندار کردستان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در جهت توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این استان اظهار داشت: توجه به حوزه فرهنگ و هنر کردستان بایستی بیش از پیش مورد توجه باشد.
سیدعباس صالحی، پیگیری مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر توسط استاندار کردستان قابل توجه دانست و اضافه کرد: خوشحال و خرسندیم که مسئولان کردستان با جدیت پیگیر مطالبات و مسائل حوزه فرهنگ و هنر هستند.
وی با بیان اینکه برگزاری کنگره مشاهیر کرد یک ضرورت است، گفت: مفاخر و مشاهیر، شناسنامه یک ملت هستند و این وزارتخانه با بسیج امکانات از برگزاری هر چه بهتر این کنگره حمایت می‌کند.
استاندار کردستان هم در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی استان، اظهار داشت: کردستان ظرفیت‌های قابل توجهی از منظر فرهنگی دارد، پیشنیه فرهنگی این استان و وجود هنرمندان نام آور در تمامی عرصه‌های هنری گواه این مدعا است.
بهمن مرادنیا، ارتقای سرانه فضای فرهنگی را یکی از مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر استان دانست و افزود: در همین راستا پرژه تالار مرکزی سنندج و کلنگ زنی ساخت ۸ ساختمان پلاتو در ۸ شهرستان در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: اعتبارات خوبی برای ساخت این فضاهای فرهنگی جذب شده و بر اساس قراردادهای منعقده با پیمانکاران این پروژه‌ها، امیدواریم ظرف ماه‌های آینده شاهد افزایش قابل توجه سرانه فضای فرهنگی استان باشیم.
استاندار کردستان همچنین به برگزاری کنگره مشاهیر کُرد اشاره کرد و یادآور شد: کنگره مشاهیر کُرد در روزهای ۱۱ و ۱۲ تیر ماه سال جاری در سنندج با معرفی و تجلیل از ۳۰ مشاهیر بین المللی کُرد و پنج کُردشناس برگزاری می‌شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این دیدار، مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر استان را تشریح و خواستار جذب اعتبارات بیشتر برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان شد.

۹۹۳۶/‌۹۱۰۲