گردشگری و توریسم

مرز بازرگان قابلیت تامین کالاهای حوزه دامپزشکی کشور را داراست

به گزارش ایرنا، قاسم رضائیان زاده روز پنجشنبه در دیدار با مدیران حوزه بین الملل و توسعه تجاری و غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز در مرز بازرگان و افزایش سطح تعاملات بین ۲ کشور با توجه به اهمیت این مرز در کنترل فرآورده‌های دامی و دارویی ورودی به کشور و موقعیت استراتژیکی منطقهضروری است.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه آزاد ماکو، افزود: اختیارات مربوط به صدور مجوزها و ترخیص محموله‌های دارویی، مکمل، واکسن و نهاده‌های دامی با هدف تسهیل فعالیت‌ها به اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی داده شده است اما زیرساخت‌های مورد نیاز باید بیش از پیش مهیا شود.
وی اضافه کرد: با وجود ظرفیت‌های ویژه، متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه تولید واکسن و داروهای دامپزشکی به منطقه آزاد ماکو سوق داده می‌شوند تا علاوه بر بهره مندی از مزیت‌های قانونی مناطق آزاد، از موقعیت استراتژیکی این منطقه نیز بهره مند شوند و زمینه اشتغال و تولید و صادرات برای کشور در این موقعیت حساس فراهم گردد.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.
مرز بازرگان که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود در فاصله یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو (در آذربایجان غربی) قرار دارد؛ این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی راه اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.
۷۱۳۲/۳۰۷۲