گردشگری و توریسم

ارومیه تنفس والیبال ایران را تنظیم می کند

به گزارش ایرنا، محمدمهدی شهریاری در این پیام که روز پنجشنبه صادر شد، آورده است: در دنیای امروز که ورزش به غیر از برد و باخت بستری برای نزدیکی هر چه بیشتر انسان هاست و ورزشکاران برای رسیدن به این هدف غایی به دور از رنگ و نژاد در میادین ورزشی تلاش دارند، ورزشکاران ایرانی نیز، همواره بر مدار صلح و دوستی که آمیخته با فرهنگ اصیل اسلامی، ایرانی است برای سربلندی پرچم مقدس ایران از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند.

در ادامه این پیام آمده است: میزبانی از رویدادی جهانی در سرزمینی که قلب وفادارانش به عشق والیبال تند می زند، بیانگر بزرگی مردمان استانی است که در پهنای سرزمین ایران عزیز، به غرور و ایستادگی شهره اند؛ آذربایجان غربی در حالی پذیرای هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال است که شور و شوق ورزش توپ و تور سالیان سال است در این خطه زنده و پویا است.

وی تاکید کرده است: آوازه دلدادگی مردم ارومیه مهد عاشقان والیبال در جهان جاری است و بی شک این شور وصف ناپذیر متولیان امر را بر آن داشته تا با همتی سترگ برای میزبانی این رویداد فاخر که فرصتی ارزنده برای بروز و معرفی داشته های ورزشی و فرهنگی ملت ایران بخصوص مردم آذربایجان غربی است، تلاش کنند.

استاندار آذربایجان غربی افزوده است: والیبال در این سرزمین گره خورده با فرهنگ و تاریخ، پیوند دهنده انسان‌ها به همدیگر و بستری برای معرفی مشاهیری نامدار در تاریخ ورزش ایران است؛ اکنون ارومیه تنفس والیبال ایران را تنظیم می کند. هواداران اینجا نیک می دانند والیبال چگونه می تواند نشاط و همبستگی اجتماعی را شکل دهد و والیبالیست‌های نخبه آذربایجان غربی که آوازه اخلاق و مهارت بالای فنی شان در جهان پیچیده، سفرایی ارزنده برای معرفی فرهنگ و آداب و سنن ایران و آذربایجان غربی هستند.

شهریاری در ادامه آورده است: والیبال در این دیار که کودکانش همچو زبان مادری با آن نشو و نمو یافته، قد می کشند و در میادین جهانی بزرگی می کنند، مایه غرور و مباهات است؛ امروز آذربایجان غربی خوشحال از میزبانی رویدادی جهانی در عرصه والیبال است.

به گزارش ایرنا دیدارهای هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال از ۲۴ تا ۲۶ خردادماه جاری در شهر ارومیه برگزار می‌شود و در این هفته تیم‌های ملی والیبال ایران، روسیه، لهستان و کانادا با هم به رقابت می‌پردازند.

موضوع میزبانی شهر ارومیه در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال در اواخر سال گذشته تصویب و نهایی شد و نخستین گام‌ها برای میزبانی باشکوه و بدون مشکل در این خصوص طی این مدت برداشته شد تا نام ارومیه در تاریخ این رقابت‌ها به یادگار بماند.

۹۹۱۸/‏۲۰۹۳