گردشگری و توریسم

۱۸۰ کودک کار زیر ۱۸ سال در زنجان شناسایی شدند

سلمان حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق دستور العمل اعلام شده کودکان کار خیابانی در مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ایجاد می شود که این مهم در شهر زنجان وجود دارد.

وی اظهار داشت: بر اساس مرکز حمایت آموزشی کودک و خانواده شهر زنجان نسبت به پذیرش کودکان کار خیابانی اقدام و سپس آموزش های متعددی به آنان با هدف توانمند سازی انجام می گیرد.

این مسئول ادامه داد: در صورت وجود کودک کار در دیگر شهرهای این استان نیزت وسط تیم های تخصصی اورژانس اجتماعی گروه های هدف شناسایی و خدمات لازم ارائه می شود که ساکنان مناطق یاد شده می توانند موارد را با خط ۱۲۳ تدر میان بگذارند.

وی اضافه کرد: همچنین برای خدمات رسانی بهتر از طریق پایگاه های خدمات اجتماعی در منطقه بی سیم و اسلام آباد شهر زنجاننیز کودکان کار خیابانی شناسایی و در مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده خدمات مددکاری، روانشناسی، آموزشی، بهداشتی ارائه می شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان ادامه داد: اغلب کودکان کار خیابانی پذیرش شده در این مرکز دارای خانواده بوده و شبها نزد والدین خود زندگی می کنند و در این میان در صورت اعتیاد پدر و مادر و با همکاری معاونت امور پیشگیری بهزیستی نسبت به ترک اعتیاد آنان مبادرت می شود.

وی اظهار داشت: علاوره بر آن برای مادران کودکان کار آموزش مهارت های فرزند پروری، مهارت های زندگی، کلاس های آموزشی، توانمند سازی و تشکیل گروه های همیار نیز ارائه و انجام می شود که این اقدامات آثار خوبی را به دنبال داشته است.

حسینی افزود: با برنامه ریزی انجام گرفته و با همکاری مددکاران اجتماعی ادامه تحصیل این کودکان کار خیابانی نیز از طریق آ موزش و پرورش استان فراهم شده و به عبارتی از ترک تحصیل آنان جلوگیری شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: روز گذشته به مناسبت روز جهانی منع کودکان کار و طی جلسه‌ای و با همکاری ۱۱ دستگاه متولی مقرر شد برای توانمند سازی کودکان کار خیابانی زنجان اقدامات گسترده‌ای تر انجام گیرد که تحقق این مهم در نهایت نتیجه خوبی را رقم خواهد زد.

به گزارش ایرنا، مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده به منظور حمایت از کودکان خیابانی و کار در شهرستان از طریق موسسه ای خیریه که تحت نظارت بهزیستی است از اواخر سال ۹۴ در شهر زنجان، شروع به کار کرده است.

خط ۱۲۳ ا ورژ انس اجتماعی شهر زنجان ن یز ۲۴ ساعت آماده ارائه خدمات در زمینه کودک آزاری، همسر آزاری، معلول و سالمندآزاری، دختران و پسران فراری، اختلافات حاد خانوادگی و خود کشی است.

۹۶۴۶/‏۸۰۶۸