اماکن دیدنی ایران

چطور ویزای ایتالیا بگیریم؟ شرایط + وقت سفارت + هزینه‌ها + نکات مهم


چارتر

ویزای ایتالیا، محبوب ترین ویزای کشور‌های شینگن در بین ایرانیان می‌باشد. برای گرفتن ویزای ایتالیا فقط و فقط تمکن مالی و گردش حساب لازم است. اما باز با همین شرایط راحت، عده‌ای از متقاضیان به دلیل عدم راهنمایی درست آژانس‌ها و کارگزاران ریجکت می‌شوند! ما در این مطلب قصد داریم اطلاعات جامعی در رابطه با اخذ ویزای ایتالیا به شما ارائه کنیم.

نکات مهم اخذ ویزای ایتالیا؛ شاید جایی پیدا نکنید!
۱ تا زمانی که جواب ویزا برای شما صادر نشده است، به تمکن مالی‌تان دست نزنید.
اشتباه رایجی که تا به حال هیچ آژانس و یا کارگزاری به آن اشاره نکرده است، ثابت ماندن مبلغ تمکن مالی می‌باشد. تا زمانی که جواب ویزا برای شما صادر نشده است، به مبلغ تمکن مالی‌تان به هیچ عنوان دست نزنید چرا که این امکان وجود دارد زمانی که شما از حساب‌تان برداشت می‌کنید، توسط سفارت از بانک استعلام شود و مغایرت تمکن ارائه شده با مانده حساب شما باعث ریجکتی شما شود.
۲ به هیچ عنوان مدارک جعلی ارائه نکنید.
به طور مثال شما سابقه بیمه تامین اجتماعی ندارید و آژانس و یا کارگزار شما بیمه تقلبی و یا غیرواقعی به مدارک شما اضافه می‌کند. حتی اگر تمکن مالی کمی دارید، سابقه بیمه تامین اجتماعی ندارید، سند ملکی به نام شما نیست و یا حتی اگر گواهی شغلی ندارید، بهتر است چیزی ارائه نکنید تا اینکه مدارک غیرواقعی ارائه کنید و از گرفتن ویزای ایتالیا محروم شوید.
۳ اقدام به صورت تور گروهی و با ارائه برنامه سفری شانس ویزای شما را افزایش می‌دهد.
منظور از اقدام به صورت تور گروهی، اقدام به همراه دوستان و یا خانواده‌تان نیست. تورهای گروهی ایتالیا توسط آژانس‌های مسافرتی برگزار می‌شود. در این تورها، ویزا به صورت گروهی اقدام می‌شود و شانس ویزا تا حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. در صورتی که می‌توانید، برای اخذ ویزای ایتالیا به صورت تور گروهی اقدام کنید.

شرایط اخذ ویزای ایتالیا؛ راحت ترین شرایط ممکن
۱ تمکن مالی: شاید می‌توان گفت مهم‌ترین شرط اخذ ویزای ایتالیا، تمکن مالی می‌باشد. ایده‌ال ترین تمکن مالی ویزای ایتالیا مبلغی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان برای هر نفر می‌باشد. تمکن مالی ویزای ایتالیا باید به یورو صادر شود و توسط مدیر شعبه صادر کننده به مهر و امضاء برسد. مدت اعتبار تمکن مالی تا ۷ روز پس از تاریخ صدور می‌باشد.
۲ گردش حساب: منظور از گردش حساب ویزای توریستی ایتالیا، مبالغ ورودی و خروجی به حساب نیست بلکه فقط تعداد تراکنشات اهمیت دارد. هرچه تعداد تراکنشات حساب شما بیشتر باشد، شانس بالاتری برای اخذ ویزا خواهید داشت. گردش حساب حتما باید برای ۳ ماه اخیر حساب متقاضی باشد و توسط مدیر شعبه صادر کننده به مهر و امضاء برسد.
وقت سفارت ایتالیا
وقت سفارت ایتالیا در ایران توسط کنسولگری و کارگزاری CKGSIR تعیین می‌شود. تعیین وقت سفارت ایتالیا از سوی کنسولگری معمولا به شدت سخت و هزینه بر می‌باشد. هیچ تفاوتی بین ارائه مدرک به کنسولگری و کارگزاری وجود ندارد و نهایتا مدارک توسط کنسولگری بررسی می‌شود. وقت سفارت ایتالیا در کنسولگری برای حدودا ۴۵ روز بعد در دسترس است اما شما حدودا بین ۱ تا ۷ روز پس از ارائه درخواست می‌توانید در کارگزاری CKGSIR حضور داشته باشید.
هزینه‌های اخذ ویزای ایتالیا
برای دریافت ویزای ایتالیا، باید یک هزینه جهت تعیین وقت سفارت، تحویل مدارک بیمه مسافرتی، رزرو بلیط رفت و برگشت و واچر هتل و پر کردن فرم ویزای شینگن به کارگزار خود پرداخت کنید و ۶۰ یورو به کنسولگری و ۸۱ یورو به کارگزاری جهت بررسی مدارک و انگشت نگاری پرداخت کنید.
کارشناسان ما در گروه مسافرتی ویزالند تمامی نکات مهم در اخذ ویزای ایتالیا را به شما گوشزد می‌کنند، بر اساس شرایط شما برای اخذ ویزا اقدام می‌کنند و کمترین هزینه را برای خدمات مربوط به ویزا از شما دریافت می‌کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان ویزالند با شماره ۰۲۶۳۳۱۴۳ تماس بگیرید و یا به سایت Visaland.org مراجعه کنید.