گردشگری و توریسم

نخستین پایگاه تخصصی غواصی کشور در جزیره کیش گشایش یافت 

به گزارش ایرنا، این پایگاه تخصصی در راستای اهدف منطقه آزاد کیش مبنی تقویت بخش گردشگری
کیش بوِِیژه گردشگری ورزشی، برگزاری دوره‌های ملی و بین المللی در این جزیره و در اجرای تفاهمنامه امضا شده بین مؤسسه ورزش و تفریحات سالم و فدراسیون نجات غریق و غواصی جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شده است.

همکاری در زمینه توسعه و ترویج رشته ورزشی و تفریحی غواصی، ایجاد مراکز تخصصی و آموزشی این رشته و برگزاری دوره‌های ملی و بین المللی از جمله بندهای این تفاهمنامه است.

مراسم آغاز به کار این پایگاه ورزشی و تفریحی و علمی با حضور مشاور و مدیرکل حوزه مدیرعامل، مدیر روابط عمومی و اموربین الملل منطقه آزاد کی، مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم، مسئولان و جمعی از ورزشکاران جزیره کیش برگزار شد.

در حاشیه این مراسم “سهیل سادات الحسینی “مسئول پایگاه تخصصی غواصی کیش،مدرس ارشد کنفدراسیون جهانی CMAS و مدرس ارشد فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور به ایرنا گفت: کلیه دوره‌های غواصی در این پایگاه زیر نظر مدرسین ارشد کنفدراسیون غواصی جهان CMAS و فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور در بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه پایگاه تخصصی غواصی کیش مجهز به ۵۰ ست تجهیزات کامل غواصی و قایق‌های مخصوص است افزود: اشتغال زایی جوانان کشور در رشته غواصی و جلوگیری از خروج ارز برای گذراندن دوره‌های غواصی در خارج از کشور و همچنین نظارت کامل بر کلیه دوره‌های آموزشی غواصی در جزیره کیش از جمله رویکردهای این پایگاه است.

در حال حاضر ۹۰ درصدکلاس های آموزش غواصی کشور درجزیره کیش برگزار می‌شود و این منطقه آزاد می‌تواند پایلوت و مرکز این رشته تفریحی ورزشی و همچنین ارائه دهنده تجهیزات غواصی در کشور باشد.

جزیره کیش با سرانه فضای ورزشی بالاتر از استانداردهای بین المللی و کشوری در جهت توسعه توریسم ورزشی کشور فعالیت‌های مؤثری داشته است. مجموع فضاهای ورزشی این جزیره گردشگری افزون بر ۲۰۰ هزار مترمربع است.

زمین‌های چمن طبیعی و مصنوعی، سالن‌های ورزشی اسکواش، تنیس روی میز، رزمی، فوتسال و والیبال، ژیمناستیک، سالن چند منظوره، زمین ورزشی ساحلی، چندین زمین تنیس، مینی گلف، مجموعه تیروکمان، زمین‌های ورزشی رو باز و دو استخر سر پوشیده از جمله امکانات ورزشی کیش است.

* تفریحات ورزشی مهمترین پیوست صنعت گردشگری جزیره کیش *

ورزش و تفریح‌های سالم به عنوان حلقه پیشرو و مهمترین پیوست حوزه گردشگری جزیره کیش در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و گروهای مختلف سنی بویژه قشرهای جوان و نو جوان را به خود جذب کرده است.

براساس برآوردهای انجام شده از مجموع ۲۰۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی که در تعطبلات نوروزی ۹۸ به جزیره کیش وارد شده حدود ۱۰۰ صد هراز نفر حداقل از یک یا دو نمونه تفریح‌های ورزشی این جزیره استفاده کرده‌اند.
این تجربه موفق، ثابت می‌کند که باید دست به کار شد و برای برون رفت از برخی مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیازهای واقعی جوانان و قشرهای مختلف مردم را بازشناخت و با تفریح سالم، آرامش بخش و نشاط آورر، نسل جوان را از گوشه گیری و ژرفنای شبکه‌های مجازی به عرصه فعالیت‌های حقیقی کشاند و آنان برای پذیرش مسؤولیت‌ها آماده کرد.
جذب دهها هزار جوان و نوجوان به تفریحات ورزشی سالم در جزیره کیش، تجربه‌ای موفق و آزمایشی ارزشمند است که راه را نشان می‌دهد و راهکار را به زبان عمل تبیین می‌کند.
در جزیره گردشگری کیش، علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شاخص، و سلسله‌ای از مناظر جذاب و دیدنی در طول ۵۱ کیلومتر نوار ساحلی، مجموعه‌ای از رشته‌ها و جاذبه متنوع ورزشی و تفریحی با استفاده از وضعیت بی بدیل جغرافیای این منطقه ایجاد شده که از آن به عنوان یکی از مهمترین حلقه‌های زنجیره گردشگری این منطقه می‌توان نام برد.

۱۳۳۹