گردشگری و توریسم

نمایشگاه بین المللی "سازندگی عراق" با حضور ایران گشایش یافت

در این نمایشگاه ۱۲۰ شرکت از جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای جهان به علاوه شرکت های بومی عراقی به مدت ۴ روز توانمندی های خود را در زمینه سازندگی عراق در بخش های زیرساختی، طرح های ویژه آب و برق و ساختمان سازی به معرض دید عموم گذاشته اند.

جمهوری اسلامی ایران، مصر، ترکیه، آذربایجان، هند، چین، آلمان، ایتالیا، امارات و عربستان سعودی به علاوه کشور میزبان (عراق) ۱۱ کشوری هستند که در این دوره از نمایشگاه در بغداد شرکت کرده اند.

نمایشگاه سازندگی عراق با حمایت وزارت مسکن، عمران و شهرسازی و همکاری وزارتخانه های نفت، صنایع و معادن و بازرگانی عراق و چند شرکت بومی و خارجی برپا شده و علاوه بر نمایشگاه یک همایش بین المللی در حاشیه آن نیز برگزار می شود.

برگزار کنندگان این نمایشگاه گفته اند که در طول این نمایشگاه و همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در عراق ارائه می شود و از شرکت های مشارکت کننده برای مشارکت در این فرصت های سرمایه گذاری دعوت به عمل می آید.

این نمایشگاه در راستای تلاش های دولت عراق برای شروع مرحله بازسازی در این کشور بعد از اعلام پیروزی کامل بر گروه تروریستی داعش صورت گرفته است.

نمایشگاه در پنجمین سال سقوط موصل مرکز استان نینوا به دست گروه تروریستی داعش که مصادف با دیروز دوشنبه می شد، برگزار شده است.

خاورم *۴*۳۵۳*۳۸۰*