گردشگری و توریسم

مبارزه با ملخ در بیش از 1900 هکتار زمین کشاورزی آذربایجان غربی انجام شد

جعفر وحدت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام بیشتر در مراتع و نقاط صفر مرزی انجام می شود که مشرف به جنگل ها باشد.

وی اضافه کرد: کانون کوبی یکی از مهمترین اقدامات در راستای کنترل این آفت است که در نقاط مرزی و صعب العبور به سختی انجام می شود و مقابله را با دشواری هایی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: در این اقدام از انواع سمپاشها استفاده می شود و اگر نیاز بود از تهران برای این کار درخواست کمک می شود که تا کنون با تجهیزات خود استان کنترل شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت: هجوم ملخ ها در آذربایجان غربی با ملخ های جنوب کشور بسیار متفاوت است و ملخ های این استان جزو حشرات بومی منطقه هستند که فقط در صورت بارندگی های زیاد و مطلوب شدن شرایط کانون های منطقه ای افزایش می یابند.

وحدت با اشاره به مبارزه سالانه این نهاد با ملخ ها به عنوان وظایف روزمره گفت: این حشرات اغلب از برگ درختان جنگلها، منابع مرتعی و گیاهان مناطق سرسبز تغذیه می کنند و به علت اینکه توانایی انتقال و قابلیت پرواز کمی دارند، قابل مقایسه با ملخ های صحرایی جنوب کشور نیستند.

به گزارش ایرنا آفت های بسیاری در بخش زراعت، کشاورزی و باغبانی و مراتع استان آذربایجان غربی وجود دارد که سالانه مبارزه با این آفت ها در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی است؛

آفت جوانه خوار بلوط در جنگل های سردشت، کرم سیب درختی، کرم خوشه خوار انگور، کرم آلو و سن گندم از جمله این آفت ها هستند.

آذربایجان غربی یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت دارد که از این اراضی ۷۰۰ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی رفته است، همچنین بیش از ۲ میلیون هکتار مرتع و جنگل نیز در این استان گزارش شده است.

۷۱۲۵/‏۲۰۹۳