گردشگری و توریسم

امارات برای حمله به تعز از مزدوران وابسته به القاعده استفاده می کند

به نوشته القدس العربی به نقل از منابع یمنی، ابوظبی از گردان‌های موسوم به «ابو العباس» به فرماندهی عادل عبده فارع از سران سلفی‌های یمن که در فهرست تروریستی آمریکا قرار دارد برای پیشروی در استان تعز استفاده می‌کند.

عادل عبده فارع به دلیل ارتباط با القاعده و داعش سال ۲۰۱۷ در فهرست تروریستی آمریکا قرار گرفت.

عناصر گروه ابوالعباس که مورد حمایت مالی و نظامی امارات متحده عربی هستند، راه ارتباطی حیاتی در حومه جنوبی شهر تعز را به کنترل خود در آوردند و شهر تعز از محور جنوبی در محاصره این گروه قرار دارد.

منابع یمنی افزودند، امارات متحده عربی برنامه دارد تا شهر تعز را با کمک شبه نظامیان ابوالعباس به محاصره نظامی در آورد.

حضور عناصر مورد حمایت امارات متحده عربی همچنین باعث خشم نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن شده است؛ چرا که باعث ناهماهنگی و اختلال در تحرکات این نیروها شدند.

منابع محلی به القدس العربی گفتند، شمار زیادی از نیروهایی که در صف گردان‌های ابوالعباس می‌جنگند، عضو گروه‌های تروریستی هستند و مناطقی که در محله‌های قدیمی شهر تعز در کنترل این نیروها است به مخفیگاه تروریست‌ها بدل شده است.

امارات متحده عربی و عربستان سعودی در بخش‌های جنوبی یمن حضور نظامی دارند و از مزدوران محلی برای عملیات علیه نیروهای یمنی استفاده می‌کنند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شدند.

این جنگ همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است؛ به گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را «بزرگ ترین فاجعه انسانی» نامید.

شبس **۹۳۶۵**۱۹۱۷