گردشگری و توریسم

سفیر روسیه در دمشق: اتهامات غرب در خصوص ادلب بی اساس است

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، «الکساندر یفیموف» این سخنان را در مراسمی به مناسبت روز ملی روسیه در دمشق گفته است.

سفیر روسیه در دمشق، افزود: مسکو در مقابله با تروریسم به دولت و ملت سوریه کمک کرده و این کمک ها سهم بسزایی در مبارزه با این پدیده داشته است.

یفیموف با بیان اینکه “هرچند در مقابله با تروریسم پیشرفت خوبی داشته ایم و در میدان های جنگ در سوریه علیه این پدیده پیروز شده ایم” ادامه داد: اما همچنان در این راه، دشواری هایی در پیش داریم.

سفیر روسیه در دمشق، بر ضرورت نابودی تروریسم و پایان جنگ در سوریه تأکید کرد و گفت: این جنگ باید پایان یابد تا زندگی مسالمت آمیز به سوریه باز گردد.

وی بار دیگر در خصوص اتهامات غرب علیه هدف قرار گرفتن غیر نظامیان در ادلب توسط ارتش سوریه و جنگنده های روسی، گفت: به این اتهامات بی اساس عادت کردیم؛ بارها به این اتهامات پاسخ داده شده است. روسیه تنها زیرساخت تروریست ها در ادلب را هدف قرار می دهد.

یفیموف اظهار کرد: غرب همچنین از رسانه ها و تحریم های اقتصادی یکجانبه برای تحت الشعاع قرار دادن شرایط سوریه بهره می گیرد.

دولت سوریه بارها بر لزوم تسلط خود بر ادلب تأکید کرده و در مقابل ترکیه، کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به هرگونه عملیات نظامی در این منطقه هشدار داده است.

ارتش سوریه از اواخر ماه آوریل (۲۱ اردیبهشت) با تشدید حملات خود به مناطق تحت کنترل تروریست‌ها موفق شد بخش‌هایی از شمال و شمال غرب استان حماه و جنوب غرب استان ادلب را از اشغال گروه‌های تروریستی آزاد کند.

این اقدام ارتش بشار اسد پس از آن صورت می گیرد که در هفته های اخیر، روند نقض آتش بس توسط گروه‌های تروریستی در استان‌های حلب، حماه و ادلب افزایش یافته است.

شهر ادلب، مرکز استانی به همین نام در شمال غربی سوریه است که مرز مشترک ۱۳۰ کیلومتری با استان هاتای ترکیه دارد و در سوریه نیز با شهرهای مهمی مانند لاذقیه، حلب و عفرین همسایه است.

اگرچه بر اساس آمارهای سال ۲۰۱۱ این استان دارای ۱٫۵ میلیون نفر جمعیت بوده، اکنون اما جمعیت آن بیش از سه میلیون نفر تخمین زده می‌شود. برخی منابع، البته جمعیت این استان را تا چهار میلیون نیز ارزیابی کرده‌اند که یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر آن‌ها مهاجرانی هستند که اغلب در اردوگاه‌های نزدیک مرز ترکیه زندگی می‌کنند.

شبس **۹۳۶۳**۱۵۰۴