گردشگری و توریسم

قم – ایرنا

در این آیین باشکوه آیات مکارم شیرازی، علوی گرگانی، اعرافی، حسینی بوشهری، سید احمد خاتمی، کعبی، علوی بروجردی، گرامی، فاضل لنکرانی، سید محمد سعیدی و همچنین رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و جماعات کشور، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق در ایران، بهرام سرمست استاندار قم و سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم حضور داشتند.

رئیس موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا در این آیین با اشاره به مقام شامخ شهید خرسند گفت: این شهید بزرگوار همچون مولای متقیان امیرالمومنین (ع) و برخی از شهدای انقلاب اسلامی مانند قاضی طباطبایی، مدنی، دستغیب، صدوقی، اشرفی اصفهان و محمد باقر حکیم شهید امامت جمعه و محراب است، و این شخصیت ها کسانی بودند که هم عالم و هم مجاهد بودند.

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری گفت: شهید خرسند از نوجوانی در سنگر جهاد حضور داشت و دارای ۲۰ درصد جانبازی بود و در مسیر طلبگی نیز مجاهدت های زیادی کرد و در شب قدر به شهادت رسید.

استاد حوزه علمیه قم با اذعان به اینکه در هیچ زمانی مانند امروز بیرق اسلام ناب در جهان برافراشته نشده است، تصریح کرد: یک تربیت شده حوزه علمیه قم شیخ ابراهیم زکزاکی است که هزاران تن از مردم نیجریه را به پیروی از مکتب اهل بیت هدایت می کند.

وی بیان کرد: امروز حوزه علمیه قم در حال تربیت طلبه هایی از بیش از ۵۰ کشور جهان است و اتفاق هایی در دنیا رخ می دهد که از دستاوردهای نظام می باشد و این دستاوردها دارای هزینه است و هیچ رسالت الهی بالاتر از تبلیغ این دستاوردها نیست.

وی با تاکید بر ضرورت تلاش روحانیان برای اصلاح امور کشور گفت: اگر این اقدام صورت نگیرد، دشمنان آسیب های جامعه را بیشتر از دستاوردها مطرح می کنند.

ماندگاری ادامه داد: اگر دستاوردهای نظام اسلامی را تبیین نکنیم و برخی از مسئولان کم کاری کنند، دشمن از این فرصت استفاده می کند.

وی گفت: اگر حوزه علمیه ساکت شود، دشمن شبهه افکنی و فرقه سازی می کند و شهید خرسند در مسیر مبارزه با فرقه های انحرافی به شهادت رسید.

حجت الاسلام محمد خرسند در سال ۱۳۴۶ در شهرستان کازرون به دنیا آمد و در مهر سال ۱۳۶۴و ارد حوزه علمیه کازرون شد، دروس سطح را در حوزه علمیه کازرون گذراند و پس از آن ۸ سال در دروس خارج فقه حوزه علمیه قم شرکت کرد و در این مدت از محضر مراجع و بزرگان بهره برد.

وی از دوم شهریور ۸۶ به عنوان دومین امام جمعه کازرون فعالیت داشت و در سال ۹۱ نیز به عضویت شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درآمد. وی بامداد هشتم خردادماه در حالی که به اتفاق همسر خود از آیین احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان بازگشته بود، مورد سوء قصد قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

۷۴۰۳ / ‏‬ ۱۱۷۵