اخبار گردشگری

گشت و گذاری سه روزه در کرمان


زمان سفر به کرمانبهترین زمان سفر به کرمان

کرمان به عنوان یکی از مناطق مهم کویری ایران، آب و هوایی گرم و خشک دارد. بی شک مناطق کویری، شب‌های زمستانی استخوان سوز و روز‌های گرم و آتشین تابستان را به همراه دارند. اگر به قصد لذت بردن از کرمان گردی یا دیدن اقوام به این شهر سفر می‌کنید، فصل پاییز و بهار فرصت مناسبی است. با پایان روز‌های گرم و شروع فصل پاییز، آژانس‌های گردشگری تور‌های کویرنوردی خود را راه می‌اندازند؛ البته شب‌های اردیبهشت است که آسمان کویر را به اوج زیبایی خود می‌رساند. برای داشتن سفری راحت و کم هزینه در تعطیلات نوروز، باید در انتخاب مقصدتان تجدید نظر کنید. کرمان با پیشینه‌ی تاریخی، بازار‌های سنتی و کویر‌های مهم یکی از قطب‌های مهم گردشگری می‌باشد که مسافران زیادی را در ایام نوروز میزبانی می‌کند؛ همین امر سبب ازدحام جمعیت و افزایش قیمت‌ها در این شهر تاریخی شده است؛ بنابراین اگر برای زمان مسافرت مشکلی ندارید؛ ماه مهر، اردیبهشت و خرداد بهترین زمان برای سفر سه روزه به کرمان هستند.


 کرمان کجا اقامت کنیم؟در سفر سه روزه به کرمان کجا اقامت کنیم؟

اگر برای دید و بازدید از اقوام به کرمان سفر می‌کنید، مشکلی برای اقامت ندارید؛ ولی اگر آشنایی در کرمان ندارید باید قبل از سفر به فکر رزرو هتل و فراهم کردن مکانی برای اقامت خود باشید. هتل‌های پنج ستاره طبعا بخاطر امکانات لوکس و خدمات بالا، هزینه‌های سفرتان را بالا میبرند، ولی اگر مشکل هزینه ندارید، هتل پنج ستاره‌ی پارس در بلوار جمهوری، لوکس‌ترین امکانات را به شما ارائه می‌دهد. هتل جهانگردی در نبش چهارراه صفا و هتل گواشیر در بزرگراه امام، جزو هتل‌های مناسب قیمت و تمیز کرمان می‌باشند که برای اقامت شما مناسب هستند. برای کسانی هم که قصد دارند اقامت کم خرجی داشته باشند، هتل اخوان در بلوار شهید صدوقی، مناسب‌ترین انتخاب است.


بازدید از بنا‌های تاریخی در سفر‌های سه روزه به کرمانبازدید از بنا‌های تاریخی در سفر‌های سه روزه به کرمان

در بافت قدیمی شهر کرمان، مجموعه در هم تنیده‌ای از بنا‌های تاریخی وجود دارند که از سال‌ها پیش به عنوان مرکز بازار‌های سنتی، موجب رونق صنعت گردشگری منطقه شده اند و انتخاب مهم برای داشتن سفر سه روزه به کرمان با بهترین شکل خواهند بود. با رفتن به بافت قدیمی شهر، با یک تیر دو نشان می‌زنید و امکان بازدید از آثار تاریخی معروف کرمان و خرید سوغات از مجموعه بازار‌های سنتی همزمان با هم برایتان فراهم میگردد. بازار بزرگ کرمان از میدان ارگ شروع می‌شود و تا میدان مشتاقیه شما را سرگرم می‌کند.


مجموعه گنجعلی خانمجموعه گنجعلی خان

برای تماشای زیبایی‌های مجموعه بازار‌های قدیمی کرمان بهتر است از مجموعه تاریخی گنجعلی خان، یادگار دوران شاه عباس صفوی شروع کنید. جذابیت‌های این میراث ملی از میدان گنجعلی خان شروع می‌شود و تا حمام معروف، مدرسه، کاروانسرا و مسجد زیبای گنجعلی خان ادامه می‌یابد. معماری قدیمی بازار این مجموعه، شما را برای خرید صنایع دستی و سوغات بر سر ذوق می‌آورد. تنها با یک نیمروز وقت گذاشتن می‌توانید از معروف‌ترین جاذبه کرمان دیدن کنید.

مجموعه وکیلمجموعه وکیل

مجموعه وکیل یکی از خاص‌ترین بنا‌های بجا مانده از دوران زندیه است. جالب است بدانید که این آثار ملی در نزدیکی مجموعه گنجعلی خان قرار دارد و شما می‌توانید با طی مسافتی بسیار کوتاه از زیباترین بخش بازار بزرگ و قدیمی کرمان دیدن کنید. این مجموعه‌ی تاریخی در سال ۱۲۸۲ به دستور محمد اسماعیل خان وکیل المک ساخته شد و شامل بازار، حمام، مسجد و کاروانسرایی به همین نام می‌باشد.

آدرس: کرمان، بین مسجد جامع و ارگ

مجموعه بازار‌های قدیمی اطرافمجموعه بازار‌های قدیمی اطراف

بازار‌های تاریخی و سنتی دیگری در مرکز بافت قدیمی وجود دارند که می‌توانید تا پایان روز به بازدید از آن‌ها بپردازید. بازار اختیاری درست در امتداد بازار گنجعلی خان قرار دارد و برای خرید لباس‌ها و روسری‌های محلی مناسب است. از بنا‌های تاریخی موجود در بازار اختیاری می‌توان به مدرسه شیخیه، بازارچه سردار، کاروانسرای گلشن و حمام قدیمی اشاره کرد. مراقب باشید در دنیای رنگارنگ پارچه‌های بازار سردار، زمان را از دست ندهید. در انتهای بازار وکیل می‌توانید سری به بازار مظفری بزنید و سوغاتی‌های خوشمزه خریداری کنید.

از میان بازار مظفری راهی به سوی بازار قلعه محمود وجود دارد. این بازار که معروف به بازار آهنگران می‌باشد، اکنون رونق خود را از دست داده است. در سوی دیگر این مجموعه‌ی عظیم، بازار قیصریه ابراهیم خان قرار دارد که معروف به بازار زرگری می‌باشد و شما می‌توانید مدرسه معروف صالحیه را در این آثر ملی ببینید. خوبی این بازار‌های قدیمی، هم جواری با یکدیگر است به طوری که با صرف یک روز از سفر سه روزه به کرمان، می‌توانید از اکثر جاذبه‌های شهر کلوت‌ها دیدن کنید.

گذری به دیار ماهان

ماهان از شهر‌های زیبایی است که در ۲۵ کیلومتری شهر کرمان، دیدنی‌های زیادی دارد. گشت و گذار در ماهان می‌تواند برنامه‌ی دومین روز شما در سفر سه روزه به کرمان باشد.


باغ شاهزاده ماهان

باغ شاهزاده ماهان

مگر می‌شود به کرمان سفر کرد و از رفتن به بزرگترین و زیباترین باغ ایرانی، چشم پوشی کرد. شاهکار معماری این باغ و عمارت زیبای آن باعث شده تا این مکان در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شود. باغی سر سبز و باشکوه در دل کویر، همچون معجزه‌ای شما را متحیر می‌کند. آبشار‌های پلکانی، شما را در مسیر باغ تا رسیدن به عمارتی زیبا همراهی می‌کنند. نمای عمارت باغ شاهزاده در دل شب چیز دیگری است؛ رقص فواره‌های آب و نورپردازی‌های کنار استخرها، جلوه‌ی دیگری به عمارت نورافشانی شده در انتهای باغ می‌دهند. حتی اگر ساعتی به پایان سفرتان مانده باشد، بازدید از باغ شاهزاده را به وقتی دیگر موکول نکنید.


آرامگاه شاه نعمت اللهآرامگاه شاه نعمت الله

شاید معروفیت شهر ماهان را به دلیل وجود باغ شاهزاده بدانید، اما دیدنی‌های بیشتری را می‌توان در آنجا یافت. آرامگاه شاه نعمت الله، ولی از معروف‌ترین عارفان ایرانی، یکی دیگر از جاذبه‌های شهر ماهان است. در ابتدا بنای این بارگاه به دستور احمدشاه دکنی ساخته شد و بعد‌ها گسترش یافت. بازدید از این بنای تاریخی با گنبد فیروزه‌ای به عنوان یک آثر ملی، خالی از لطف نیست.